Alla inlägg den 23 april 2011

Av annica johansson - 23 april 2011 20:01

Ja idag var det bara att fortsätta uppstädningen av trädgårdslandet :)

Mycke jobb är det och inte blir det mindre av att man struntar i att sköta om det ett år :/ förra året sådde jag men sen han jag inte med det.


 

Ja nästan allt är rensat och påfyllt med hästdynga. Gångarna ska göras om och har lite rensning av land kvar, finns tre blomland i anslutning till trädgårdslandet.

Mycket som är på G, det har ju gått otroligt fort med växtligheten. Persiljan och gräslöken är i full gång ( fick ej nå bra kort på dom)


   Taklöken i full fart...



   Rabarben kan man nog skörda nästa vecka om detta fortsätter :) Åååå tänk rabarberpaj med vaniljsås :-p


   Krusbärsbusken är på G  Hallonen ser oxå ut att må bra :)

   En ljusare variant av hallon...

 

Här har jag ett stenparti med ett fågelbad, ja klart dom ska ha det ;)



Nu kommer fina blommor jag hittat både på min och grannens mark :)

                     Klart jag skulle hitta en fågel, den sjönsjungande staren, oxå :))))


***************************************


Hunnit med mycket idag, blev nästan klar i landet. Var på kojinvigning hos grannen, deras son har byggt en tvåvåningskoja. Han bjöd på chokladbollar och Pomac :) riktig invigning med 17 personer och det hela invigdes med att klippa av ett band. Ska detva så ska det :)))

 

Efter invigningen var det dax att åka ner nill syrran och compani. Där bjöds det på en underbar grillmiddag, åt så jag storknar fortfarande =)


Det får bli soffan, hade planer på att fortsätta i landet men med denna proppfulla mage får jag va glad om jag orkar upp i soffan =)))


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards