Alla inlägg den 2 april 2011

Av annica johansson - 2 april 2011 12:00

Vet ju så väl att frukosten är det viktigaste målet på dagen.

Men likt förbenat har jag ju så svårt för att få i mig en sådan.

Har även i dag konstaterat att, ta en långpromenad på tom mage inte är så trevligt. Tappar orken och blir illamående och det känns som man får kämpa och slita för att ta sig fram den sista halvtimmen....

Men men nu har jag dock fått i mig frukosten och magen blev glader :)


Förutom detta dilemma så var det som vanligt en underbar promenad. Aldeles vindstilla och tyst, grådimman låg tät i skogen och gjorde hela stämningen lite magisk ;)


Detta gjorde att mina planer och fantasi frodades. Förra gången jag gick där så hittade jag en trollpinne/magisk stav =)


Min vission med den är att upprätta ett dramaäventyr för barnen på förskolan. Jag har så många tankar och ideer hur jag ska lägga upp det hela. I dag fortsatte mina planer, var djupt försjunken i mina planer att jag blev förvånad över hur långt jag hade kommit utan att reflektera över det hela.


Ännu häftigare blev denna promenix när fyra tjädertuppar kommer flaxandes ovanför våra huvuden. Kelly stirrade förvirrat och fattade nog inte riktigt vad det var, Jack han spätsade hela kroppen och såg ut som han ville lyfta och flyga med dom ;) men han var duktig och stannade kvar hos mig :)


Ska nog ta mig dit utan hundar nån morgon och låta canon var med dels för att försöka fota lite djur och samla material till mitt äventyr. Äventyret är än så länge hemligt ;)))

Av annica johansson - 2 april 2011 09:54


Ja i dag var det grått där ute :/ vill ju ha sol, men får väl vara nöjd att det inte är minusgrader =)


Sov länge i dag, till ca 8.30 men så blidde det sent i går oxå. Var hem till en arbetskamrat och käkade och hade det jätte trevligt.


Ska strax bege mig ut i skogen med hundarna så de får rusa av sig. Igår fick dom ingen promenad och det dåliga smvetet smyger på =)


Ska försöka hinna städa av gården i dag oxå. Det som göms i snö kommer fram i tö =) en stressande syn att se eländet, provade förra helgen men då vr det minusgrader och allt var fastfryset :/ så jag gör ett nytt försök i dag.


I kväll blir det tacos med grannarna. Skulle ju behöva städa inne oxå men det tar jag en annan dag. Med tanken på detta väder och att jag har två hundar fyra katter känns det som det inte är sådan panik att städa, kommer ju att finnas lort ändå att städa undan vilken dag jag än väljer =)))



Önskar alla en bra lördag....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards