Alla inlägg den 8 april 2011

Av annica johansson - 8 april 2011 18:56

För mig =)))

I dag var det en sådan dag. Var otroligt trött i huvudet från start men kände stor energi i kroppen =)


Efter jobbet stressade jag iväg på div ärenden. Väl hemma var min plan att stoppa hundarna i bilen och bege mig till skogs. Packade ur bilen och skulle bara göra det ena och det andra ocg sist byta om till stövlar.


For iväg och parkerade på mitt ordinarie ställe, inser då att jag glömt byta skor, ja ja strunt samma är ju en torr och fin skogsväg jag ska traska på. Kliver ur bilen, vad hör jag då? jo de har startat med averkning där. Ja dumt att släppa hundarna där. Blir ju lite besviken :/


Beslutar att ta en annan väg på andra sidan jag sett. Hundarna blir lite snopen att jag kopplar dom innan de får ta sig ur bilen, går några meter in på vägen och släpper vildarna loss.

  ja å lite längre upp så ser jag att detta bara är en vändplats :( tom. Jack ser lite besviken ut. Nu börjarjag  bli lite irriterad. När jag väl var framme vid bilen igen var jag riktigt sur och arg.


på väg upp på denna väg låg en smal björkgren fastfrysen som en snara som jag lyckades snubbla i två gånger!!!!! På väg tebax hade jag tydligen glömt bort denna gren. Tredje gången gilt brukar man säga =)

Nu snubblade jag inte bara utan jag for i backen som en fura :/ slog i knä, handled, höft och axel, kom ju på att kameran hängde runt halsen så jag lärade parera fallet lite, men fan vad det gjorde ont....


I min ilska beslöt jag att ta bilen till mitt gamla ställe och gå där istället :) När jag åkt en bit ser jag en jättefin väg som sträcker sig in i skogen. Jaaaa den ska jag prova, är ju dock roligt att hitta nya vägar. Vad tror ni händer efter en liten liten stund??? jo en vändplan!!!! fan finns ju fler rondeller i skogen än i S-viken. nu kan ni tänka er hur arg jag är.


Sen har jag i bland en åsnas envishet, både på gott och ont =) In med hundarna i bilen i gen och nu är jag fast besluten att gamla betrodda vägen blir det!!!


Jag kom dit, inte helt enkelt orkar inte ta det :) Men nu passar ju inte mina skinskor så bra i denna teräng, men vad bryr sig en åsna om det, ska den fram så ska den :)))


  ingen snö kvar så härlig syn...


  Jack som blitt lite sur över allt bilåkande passade på at rusa av sig ordentligt :)


    Kelly var nog trött av allt strul så hon strosade mest omkring i min närvaro.


Ja dessa bilder säger väl varför det hade varit lämpligare med stövlar :)

Såg ut så här på många ställen vissa kunnde jag balansera mig igenom, dock ej helt torr om fötterna men men.... och vissa partier fick jag ta en omväg i skogen :)


  Här gav jag upp!!! och vände hemåt igen.


Var både trött och öm när jag kom hem, insåg att hela turen hade tagit tre timmar :) Trots alla strapatser och felräkningar var det en skön promenad och det bästa av allt hundarna var trötta och nöjda tom jack hoppade in i bilen frivilig när vi skulle åka från skogen...


Hoppas dock att nästa skogstur blir utan missar.....


Önskar dig en trevlig kväll....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards