Alla inlägg den 5 februari 2012

Av annica johansson - 5 februari 2012 19:14

Ja då var denna dag över. Haft en underbar dag och den har jag spenderat med Carin.


På förmidagen tog vi en tur med hundarna i skogen.

 

Lokal snöstorm blev det lite nu och då.....


 

Som vanligt fanns det mycket spring i benen hos hundarna. Här är det Hilja som flyger fram med Jack i hasorna.








Anfalla!!!!


   

Verkar som Jack och E-G har nått på gång, undrar vad han viskar åt henne.....


Fler bilder från detta äventyr kan ni titta på här:


http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1120284/




***********

Sen bar det hemåt för att fylla på med mat och tömma kameran.


Äventyr nr 2 blev en tur till Kybacka gård

http://www.kybacka.se/Public/Dyn_Content.aspx?Avd=1


Jag har varit flitig gäst till det stället men av någon anledning aldrig varit dit på vintern. 

Det rådde vi bot på idag....








Ståtliga Dennis....

   













Pappa mamma barn =) Dennis, Elvira och Lava 
















Jag ser inte dig så då ser inte du mig =)

 



Vadå??? menar du att du vrider på den där i fram och sen???  




 

Fler bilder finns ju naturligtvis på dessa underbara älgar.

Kolla här : http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1120310/ 






Klockan den tickar på så dax för mig och tacka för idag

Tack och bock......






















Av annica johansson - 5 februari 2012 12:51

Äventyr nr 1 avklarad.


Ett skönt men snöigt sådant...


Mysigt sådant förutom att ett oljelekage upptäcktes på bilen :)


Vi får se vad gubben säger när han kommer in....


Laddar med jordnötter och Coca cola för äventyr nr 2 :)




Borde kanske ladda med bananer inför detta äventyr =))


hejdå....

Av annica johansson - 5 februari 2012 07:47

Helgen snart slut, bara söndagen kvar att avnjuta.


Hoppas alla mina planer för dagen går i lås, ja vi får väl se vad dagen säger när den startar på allvar.


Igår hade vi som kallas -26 grader, så de -15 vi har i dag känns helt ok. Dock hoppas jag temperaturen stiger så jag kan genomföra mina planer, som går i djurens tecken ;))



Hittade dessa söta pingviner

Lätt att tänka på pingviner i denna kyla som råder här nu.  Hade en beskrivning i fredags då jag jämförde nordanvinden med att det flög pingviner med nyvässade näbbar ute, och det gör ont kan jag lova =))


Tittar man på dessa rundnosade pingviner så funderar man ju om deras näbbar frös av i gårdagens kyla =)


Tycker dock att Ryssarna kan ta tebax sin kyla, nu har de visat att de kan dela med sig. Vi har förstått det nu!!!


I går gordes det inte så mycket. Gubben rev ut saker i badrummet och målade taket. Jag passade på att städa ur sakerna. Tog och rensade flera skåp när jag ändå var i farten. Gud vad man spar på skit, men skönt när det är gjort. Hade väl tänkt tagit flera skåp. Kom på att jag skulle köpa hem matchen mellan Brynäs- Djurgården.

   

Ja får nog ta å byta tröjor på barnen...


På Viasat C-sport kan man köpa hem en match för 139kr, sen är det bara att koppla ihop datorn och tv:n, enkelt, billigt och smidigt :) Jag trodde även att det skulle bli en enkel och smidig seger för Brynäs, men ack så fel det blev då :/ slutade 3-6, så de var ju helkast...... Men det var en spännande match och DIFarna åkte mer skriskor och hittade pucken bättre än BIFarna....


Skulle ju kunna b eställa Viasats +paket men det är endast elitserien jag är intreserad av så det känns lite bortkastade pengar att binda upp sig och betala, för det minsta paketet över 200 spänn i månaden.


Sen åker vi ju ganska ofta till läckerolen och kollar live oxå och det är ju klart bäst att vara på plats med stämningen och allt....


Nu är det slut svamlat för nu....


Ha en underbar dag och håll tummarna att jag oxå får det :)







Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards