Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Hoppas....

Av annica johansson - 5 februari 2012 07:47

Helgen snart slut, bara söndagen kvar att avnjuta.


Hoppas alla mina planer för dagen går i lås, ja vi får väl se vad dagen säger när den startar på allvar.


Igår hade vi som kallas -26 grader, så de -15 vi har i dag känns helt ok. Dock hoppas jag temperaturen stiger så jag kan genomföra mina planer, som går i djurens tecken ;))



Hittade dessa söta pingviner

Lätt att tänka på pingviner i denna kyla som råder här nu.  Hade en beskrivning i fredags då jag jämförde nordanvinden med att det flög pingviner med nyvässade näbbar ute, och det gör ont kan jag lova =))


Tittar man på dessa rundnosade pingviner så funderar man ju om deras näbbar frös av i gårdagens kyla =)


Tycker dock att Ryssarna kan ta tebax sin kyla, nu har de visat att de kan dela med sig. Vi har förstått det nu!!!


I går gordes det inte så mycket. Gubben rev ut saker i badrummet och målade taket. Jag passade på att städa ur sakerna. Tog och rensade flera skåp när jag ändå var i farten. Gud vad man spar på skit, men skönt när det är gjort. Hade väl tänkt tagit flera skåp. Kom på att jag skulle köpa hem matchen mellan Brynäs- Djurgården.

   

Ja får nog ta å byta tröjor på barnen...


På Viasat C-sport kan man köpa hem en match för 139kr, sen är det bara att koppla ihop datorn och tv:n, enkelt, billigt och smidigt :) Jag trodde även att det skulle bli en enkel och smidig seger för Brynäs, men ack så fel det blev då :/ slutade 3-6, så de var ju helkast...... Men det var en spännande match och DIFarna åkte mer skriskor och hittade pucken bättre än BIFarna....


Skulle ju kunna b eställa Viasats +paket men det är endast elitserien jag är intreserad av så det känns lite bortkastade pengar att binda upp sig och betala, för det minsta paketet över 200 spänn i månaden.


Sen åker vi ju ganska ofta till läckerolen och kollar live oxå och det är ju klart bäst att vara på plats med stämningen och allt....


Nu är det slut svamlat för nu....


Ha en underbar dag och håll tummarna att jag oxå får det :)







 
 
ziba

ziba

5 februari 2012 09:25

Haha vikken klockrrn bild på barnen!!
Va roligt med lite renovering och genom städning för det brukar behövas då man har alldeles för mycket saker!:-)
Skönt med mildare temperatur så både vi o hundar kan vara ute.
Kram

http://zibchis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards