Alla inlägg den 27 februari 2012

Av annica johansson - 27 februari 2012 08:24

Ja som jag skrev i förra inlägget var jag inge pigg. Hade dock lust att ut och fota i finvädret, men efter att jag däckat av i två timmar kände jag att, näääe jag håller mig hemma.


Pontus kom över och undrade om inte vi kunde ut och fota. Ja inte kan man neka en nioåring det en sådan vacker dag :) Det är ju jag som har lett in han på detta intresse och det var jättelänge sedan vi var ute och hhan har tjata och tjatat, men tyvärr har vi som vuxna väldigt ont om tid. Att jag nu inte var helt hundra pigg, kände jag inte som ett alternativ att säga nej, så det var bara å klä på sig och ut igen.


Hundarna blev ju lite fundersam när de skulle få ut i skogen igen då. Vi for upp till Tärnan och där var det folkigt, tre familjer var där och åkte fyrhjuling på sjön med sina barn. Kelly och Jack fick bekanta sig med en ny vovve, ja de har sett varandra förut men bara i koppel. Det är en Lagotto vid namn Jamson. Han blev tokkär i Kelly ;) 


                                                               


           

På kvällen/EM var det dax för skräpmat från Monroes, så vi käkade det hemma hos Pontus


                   

Pontus foton kan ni se via hans länk jag har här på sidan till höger :)

Av annica johansson - 27 februari 2012 08:09

Trots att jag inte alls var nåe pigg på söndagen så tog jag och Carin en morgonpromenad med hundarna.


På morgonen satt jag å tittade på två rävar som lekte långt långt borta på åkern, testade dock att fota genom fönstret, fångade en iaf. Hade ju varit bra om jag hade haft kläderna på mig, då hade jag ju kunnat gått ut till vägen, men hade ingen lust att gå ut i pjamas =)


 

Äntligen fick jag se denna skönhet ;) Stjärtmesen....




Ja det är ju skottår i år så då lär björkskotten komma tidigt =))


   

Detta tyckte jag var lite fränt. Man ser hur kvistarna på trädet ser ut inne i trädet :)



      

Snön smälter, så härligt att se att den inte kan hålla sig kvar :))


På hundpromenaden hade Carin med sig Hilja, E-G, Fiona, Dusty och Freja och jag hede mina vanliga lurvar jag Kelly och Jack :)

                                     



Efter denna underbara tur var det bara att stoppa nått i magen och gå å lägga sig, nu var jag så hängig att det kändes som att jag var sjuk igen :( Slocknade av i två timmar.....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards