Alla inlägg den 28 februari 2012

Av annica johansson - 28 februari 2012 13:04


I kväll är det dax för att heja fram Brynäs mot AIK...

Av annica johansson - 28 februari 2012 07:49

När jag vaknade , hade jag ingen lust med något, hade många planer på att göra mycket praktiska saker men näe....


Beslutade mig för att pack in hundarna i bilen och fara å leta efter gubben som är i Vinnersjö och jobbar. Kan ju vara kul å se lite annan skog än de gamla vanliga. Hade ju dock ett syfte med färden oxå. Ska försöka göra visitkort åt gubbens företag och då ville jag ju ha en bild på maskinen.


Blev en heldag i skogarna efter vägen. Kan ju meddela att det var inte så enkelt att åka skogsvägarna, det var glansis och vissa partier var så spåriga att jag knappt behövde hålla i ratten, så det var en nervpirrande färd. Åkte hemifrån kl 10 och kom hem kl 15, då var både jag och hundarna trötta, så vi tog en liten siesta och Kelly då som är lite slö fortfarande efter sitt löp, ja hon började snarka direkt :)



Vi tog en tidig bensträckare i vår vanliga skog. Ja hundarna är ju ganska ivriga så fort de hamnar i bilen så för att jag skulle få lite lugn  och ro bakom ratten så var det en välbehövlig promenad.




 

Hade turen att denna talgoxe ville visa upp sig. I normalfall när man har hundar med sig så brukar man bara höra fåglarna, men denna visade upp sig så fint så. Jag tippar på att den hävdade sitt revir och det var därför den inte var så rädd av sig, tacksam var då jag :)


 

Andra stobbet blev efter en halvplogad väg och jag tror att jag fortfarande är kvar på Årsunda sidan =) Ja inte så lätt å veta när man far på små skogsvägar åt både höger och vänster. Jag är heller inte känd för att vara den som har koll på vart jag är =) Bara åker och hoppas jag kommer rätt :))


Efter en stund på denna väg tyckte jag det var läge å vända, färska älgspår gjorde att jag tog det beslutet, hundarna började bli alltför intresserad av dessa spår.


 


Andra stoppet, nu är jag på hedesundasidan av världen iaf. Ja jag ringde ju gubben då, ja han är ju lite orolig när jag är ute å far så att jag rapporterar vart jag är mellan varven tror jag han uppskattar =)


Gubben hade pratat med markägaren på denna skog, markägaren berättade att han sett björnspår i denna skog tre år i rad så de misstänkte att det fanns ide i detta område.


Kanske var mer information än vad jag behövde =) Men jag gick och intalade mig själv att det inte är någon fara, även om den skulle vara vaken så är den ju rädd för mig och chansen att se en är ju minemal... ja så går jag och diskuterar med mig själv...plötsligt så vänder tankarna och fantasin tillsammans med verkliga händelser sätter in och jagbeslutar mig att vända om och åka vidare.


Ja Jack han följde viligt med in i bilen. Kan tänka mig att han var måttligt trött på mitt tjat att han inte fick gå så långt ifrån mig, då jag och min fantasi skenade iväg =) Kelly däremot tyckte nog att detta var en promenad i det kortaste laget och hade ingen lust att följa med. Efter lite tjat så hoppade hon motvilligt in....



 

Slutdestinationen blev i en kohage i Vinnersjö =)


Ja å gubben med maskinen hittade vi ett stycke längre ner...

   


 

Lite mat och vatten  var väl uppskattat av hundarna.


 

Medans gubben fyllde sitt lass strosade jag och hundarna ut på en myr. Många fina trädsvampar hittade jag att fota, gillar dom skarpt....


   

Kelly hon roade sig med att spåra hon, många rådjursspår fanns det i området....


Dax att bege sig hemmåt. Hejdå husse.....


 

Om jag gömmer mig så kanske jag kan stanna kvar här hos husse....



På färden hem hittade jag denna vackra fågel....


 

Mindre Korsnäbb

Andra gången i mitt liv jag får se denna vackra fågel :) Lite annorlunda är den, den får sina ungar i jan-feb, då grankottarna släpper sina frön som den livnär sig på.


Vid sånna här möten blir man lite arg på att man inte har bättre kamera utrustning, den satt där lååångt upp länge å väl, men vad hjälper det när man inte kommer så nära med objektivet :(


När jag går där å försöker få till ett så bra foto som möjligt så brakar det till i skogen, jag kastar mig om med kameran för jag vet vad som kommer och bara skjuter av på avtryckaren på måfå, ja ni som stött på dessa vet hur snabb dom är.....



 

superdålig bild men jag fångade den :) ser ni vad det är och ser ni den???

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

en tjäderhöna :)




Fler bilder från dagen hittar ni här:

http://annica882.jalbum.net/


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards