Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

På tur

Av annica johansson - 31 juli 2012 09:49

Igår drog jag iväg med fyrhjulingen på äventyr i skogen. Blev hela 6 timmar, inte vad jag hade tänkt men tiden går fort när man har roligt :)


 

Ormvråken skrek i högan skyn, om den varnade skogen att jag var på G elle för nått annat.....



   

En vacker å annorlunda blomma fann jag...


 

Blött var det i skogen, hade kommit rejält med regn på natten....


 

Välbesökt blomma....



Ståndare å pistiller..eller hur det nu är :)


 

Provade å fota lite i denna gamla och mörka skog, inte enkelt, men så mysig skog :)



   

Hittade en fin liten damm, tyvärr på privat mark då....


Dax att lämna hemtrakterna....


 

Bommen var öppen :)


   

Kan städerna ha rondellhundar så kan vi på landet oxå.  Vad jag vet så finns det 4 st rondellhunad i vår by...


Sten och träd som stöttar varandra...


   

Fler än jag som insett att tofflor inte är så bra skogsskor. Jag hade dock tanken att ta med ett par stövlar, men liksom glömde =) hade vart jättebra å ha dom med, nu fick jag ju avstå en del ställen p.g.a detta....


Detta var ett underligt ställe. Vimlade av olika steklar, gräshoppor och fjärilar. Det surrades och spelades så det var nästan öronbedövande, fjärilarna flög som galningar. Ha nog aldrig sett så mycket insekter på en och samma plats. Synd jag hade fel objektiv.... hade 70-300 hade passat bättre med 18-270, lättare att fota insekter med...


 

Stängt vare här......


 

men vad gör det när man har en gubbe som jobbar åt skogsägarn, då har man ju tillgång till nyckel och tillåtelse från ägarna :)))


   

Hittade denna vad det nu är av en ren slump, ljudlöst seglade den förbi, tur jag bligade upp den sekunden så jag han med :)



   

Fjärilsmöte.....undrar vad dom diskuterar???


 

Hittade denna vackra plats, det var så vackert i verkligheten. När jag kom hem å berättade för gubben, blev den mindre trevlig. Det var tydligen på denna plats de hade hittat Engla :(


 

Detta träd må vara dött medn det ser ut som den pekar finger.....


   



 

...Åt detta, fy vad de har huggit ner :( Å har du sett Carin våran fina snurrtall är borta :(


 

Tänkte åka vidare här i denna skog, in på björnmark, men det lät som de arbetade febrilt där inne så jag hoppade det. Tur var väl det, hade ju tagoit några timmar till...


 

denna skönhet välkommnade mig när jag kom hem :)))



Fler bilder finns att se här:


nähäe nu lurar jag er. Krångllar att ladda upp bilderna :( får återkomma.

Annars kan ni gå in på http://annica882.jalbum.net/ och kolla om det kommit in några bilder :)


Hade inte världens bästa fotodag ,men, men....


Jaha bara för att jag gav upp så fixade det sig :/

http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1211769/





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards