Alla inlägg den 21 juli 2012

Av annica johansson - 21 juli 2012 11:01

Sov länge så en sen avfärd mot Bollnäs blev det.

 



Bollnäs

     

Gick och tittade på torget en liten sväng...


 

Blev en påse gott & blandat på bolaget. Inte ofta jag dricker alkohol, men på sommaren kan det hända och att det då finns småflaskor av vin att välja på tycker jag är bra. Kan ju prova olika viner för att hitta sådana man tycker om.... Djävulsvinet visste jag var gott....


På hemväg från Bollnäs stannade vi till vid kurbits här i Holmsveden. Jag inhandlade dessa....

 


Efter middagen som bestod av fläskstek, kokt potatis och gräddsås, blev det kortspel...

     


Trotts att även vi fått en dag med regn så fick vi en otroligt fin kvällshimmel :)


   













Av annica johansson - 21 juli 2012 10:27

En hemmadag då vi slappade och gjorde det som föll oss in.


Jag, Kattis, Alex och Larsa drog ut med båten för att fånga lite borrar. Han inte mer än i med spöt så nappade det och borre på borre drogs upp...


Alex fick en riktig kluns på kroken, men sån synd att det var på ett spö med gammal lina, den drog av den :( surt sa räven :/ Men nu har vi vart å köpt ny lina så kluns kan dras upp.....


 

Ja några storingar blev det som hamnade på grillen, de övriga hamnade i röken....


 


Fiskrensning på bryggan...


 

Jag tog hnd om de större och Kelly övervakade så jag gjorde rätt...


 

Ola diskar grillgaller....



Niklas roade sig själv och Kelly med lite såpbubblor. Kelly var både nyfiken och rädd för dom....

         

poff......uuuuu sa kelly när den smällde på nosen :)


   

Allmän slappning....



Niklas och Kelly undersöker tillsammans vad som finns på botten.....

Kely var fruktansvärt intresserad....


             

Har du sett matte vad kul vi har det.....



 



Vattenlek.....

 


     

ja jag fotar och njuter av en bira...


                     

Alex och Kattis spelar....


Alex VILL vara med på bild =)


 



 

Inväntar maten....

     

Var så hungrig så jag han inte fota maten, men det blidde grillad ytterfile med klyftpottis :p


Till efterrätt blev det den underbara Nutellaglassen med jordgubbar....


   

Jack- När får jag smaka????


Lite kvällsbus...

                       

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards