Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Holmis dag 6

Av annica johansson - 22 juli 2012 08:48

Denna dag vaknade vi upp till en blå himmel och sol, men oj så det blåste nordanvindar, höstklädd fick man nästan gå....


Jag tjatar om att jag vill ha mjukglass på Sibogrillen varje gång vi kommer upp hit. Vi beslutade att dagens lunch skulle intas där, så det blev tysst på min glass....

   

Kanske inte den mest lämpade dagen att avnjuta glass, frös ju som en tok. Hittade lite sol utanför, där det var någorlunda varmt, där kunde jag stå och sleva glassen :)))



Vid hemkomst var jag ju ivrig att ut å dra lite kluns, men som det blåste, var det bara å vänta....




 

Niklas och Kelly har brottnigsmatch.... Kelly vann....


 

Hittade denna skönhet....


 

Det var mig en duktig trollis som kunde stå på huvudet :)))


 


Så blev det lite lugnare på sjön och vi for ut....


   

Varför får inte vi följa med?????


 


Jag hade ju lite hopp om att få upp lite mört så vi kunde matta måsarna, men det blidde bra en mört. Att fiska och fota samtidigt var väl inte någon bra kombination...

     

Men måsen tog den och jag fick en suddig bild :/


   

ärnan kom och undrade om det fnns nått åt den oxå....



Välkommen hem.... De hade suttit vid bryggan nästan hela tiden vi var ute....


   

8st kluns blidde det, de rensades och ska med hem till stekpannan....



Så kallt och eländigt det hade varit hela dagen men runt 20 tiden lägger sig det hela och det blir otroligt fint på sjön igen


 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards