Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Inte i går

Av annica johansson - 23 mars 2012 07:18

som jag bloggade men tiden räcker inte riktigt till just nu och inte är jag nåe pigg heller.....


Lovade ju att jag skulle blogga om spårhelgen jag var på förra helgen men det har jag inte. Det var en helt underbar helg med underbara människor och intressanta lärdommar som alla delade med sig av.

Meningen var att vi skulle spåra varg men snöbristen gjorde det väldigt svårt. Vi såg dock ca 5 meter av vad som kunnat ha varit vargspår :) 

Fotade inte så mycket under den helgen, dels hade vi fullt upp med allt annat och sen hade jag ju lyckats fått med mig fel objektiv, men det var skönt vid genomgången av korten att det inte blev så många :))


Korten kan ni kolla på här

http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1143427/



******************


Igår em efter jobbet packade jag ryggan med kaffe och fika. Tydligen är det lappuggle invation i vårt län :)

Jag som aldrig tagit mig tid att ge mig ut å vänta på en fågel. Nu drog jag genom att de finns i grannbyn.

Var inte bara jag som var där, såg en man längre bort och senare kom en äldre herre som var inbiten fågelskådare, trevlig prick. Fick även sällskap av min kollega som bor där, så vi surrade lite och avnjöt lite fika...


Efter någon timme dök den upp ljudlöst och grasiöst. Den höll sig på behörigt avstånd för min kamera, lite retsamt var det för hade jag suttit kvar i bilen hade den bara vart nån meter i från mig :/ men men de säger att det inte är lätt att spana på fåglar. Häftig upplevelse var det iaf :) och nu vet jag vart den bor :)


 


***********

Jag har ju lite trvliga naturupplevelser på gården också. Jag å mina pilfinkar. I morse när jag satt på bron var det som vanligt en sån här vacker morgon, fågelkvitter som nästan är bedövande för öronen. Plötsligt blir det kusligt tyst och man set ett gäng pilfinkar springer fort under hundkojan. Ja då vet man att man bara behöver höja blicken så kommer sparvhöken :/ Jack ser den och börjar genast skälla på den och springer efter :)

Inte alla pilfinkar som har vakt hund inte ;)

 


Efter alla underbara skogstimmar jag fått på slutet och att vårvädret är som det är upp mot 15-18 grader, får man mersmak av att åka ut och sätta sig i skogen och insupa des underbara natur......men men då kommer ju tiden in som inte riktigt finns....


Allt skulle underlätta om jag slapp denna värk i axeln/armen, lite handikapad har jag varit nu i tror det är 4 veckor :( Provade ringa HC under gårdagen, men inte bara jag som vill ha tag på dom. De säger bara:

" Vi har fullt i kön, prova och ring senare eller nästa dag"


Har väl aldrig varit med om detta, brukar ju vara så enkelt och smidigt, bara lämna sitt nr också ringer de upp inom en timme....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards