Alla inlägg den 8 mars 2012

Av annica johansson - 8 mars 2012 07:01

Ja idag åter går jag till jobbet efter 5 dagars smärta frå axeln.


Nu när tant känner sig piggare så är det som vanligt, planerar in saker. Vi får väl se om jag orkar slutföra det innan dagen är till enda :)


Ska klippa mig efter jobbet i dag, det är behövligt, börjar få hjälm i gen ;) Onödigt att ha sån nu när det blir vår =)


Efter klippningen om jag orkar ska jag åter igen åka å hälsa på gubben där han jobbar. Han är just nu i Gammelstilla, en underbar plats på denna jord. Bodde och jobbade i ladugården där en säsong


Fick känna mig väldigt gammal i går när gubben frågade vilket år det var. Ja inte kom då jag i håg vilket år det var så jag gick ock letade på anställningspappren...hopsan..kanske skulle ha låtit bli =)


Det var för 23 år sedan jag bodde där :-O... Herrgud det låter ju så långt bort så man kan ju fundera om jag var född då ??!! =) Jo det var jag nog iaf eftersom jag var 20 bast på den tiden :)

Ja då var man ung och smärtfri :) Men det är en härligt tid att tänka tillbaka på, jag trivdes som fisken i vattnet där i min lilla friggebod med tre hundar.


Jag och en till tjej hade hant om 110 kor på så kallat sommarbete. Så dagarna bestod av tidiga mornar, hudsysslor,kosysslor, hundsysslor, matintag, vila, hundsysslor, kossysslor, husysslor och sova.

Ja ungefär så såg våra dagar ut, fanns inte mycke utrymme för annat. Minns även att vi jobbade så många helger vi kunde för att i slutet av säsongen dra iväg till Grekland och Kos :)


Jodå några helger hade vi ledigt och gjorde annat trevligt :))



Tänkte passa på nu när gubben är där å jobbar och åka dit och fota lite, men vi får väl se hur jag känner mig efter klippningen.....


Hoppas på en vacker och blåsfri dag :)


Ha det gott alla mina läsare :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards