Alla inlägg under februari 2012

Av annica johansson - 3 februari 2012 05:10


Jag som pratade i förra blogginlägget om att vargavintern tillhörde januari månad =/

Tror dog jag nämde att även februari kunde oxå. Ja å det visar den nu :(


Temperaturen sjönk till -18 i går kväll när jag gick och la mig. Nordanvindarna ven under hela gårdagen och ser uta tt hålla i även idag. Det snöar och snön faller vågrätt :/ 

-12 är det nu kl 05. Vi klarade oss inte från Rysskylan som de pratat om ett tag, såg att vi kan få ner till -20 i helgen.......


(lånad bild)


Helgen ska ägnas först i trevligt sällskap med grannarna och avnjuta tacos och säkert kortspel. Sen ska huset städas och lådor och skåp ska städas är tanken :)


Önskar alla en underbar helg....




Av annica johansson - 1 februari 2012 08:27

Ja så har vi klivit in i februari månad  


Känns skönt att lämna januari bakom sig, otäck månad på många vis. Jag tänker på alla räkningar och benämningen vargavinter tycker jag hör till den månaden. Doch slapp vi den i år, förra året så låg ju temperaturen på -20 och neråt brrr....


Lite närmare våren har vi kommit känns det som när februari anländer, fast det kan ju bli eländigt nu oxå.....

Jag har länge gått och funder på att det är dax att väcka pelargonerna, men som vanligt inte kommit till skott.


Såg förra veckan att det verkligen  börjar bli hög tid att väcka dom. Pelargonerna har smygstartat utan mig för vissa har börjat blomma. Bara det är ett vårtecken tycker jag :)



 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards