Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Alla hjärtans dag + helgen

Av annica johansson - 14 februari 2012 06:52


Goder morgon :) Ja i dag är det alla hjärtans dag, inte för att jag riktigt bryr mig om dessa dagar. Jag är väl ingen fan av någon av alla dessa firadagar som finns under ett år.


Men ska man tänka positivt, viket jag ofta gör. Kanske ska införa positiva dagen oxå,

så kan jag var amed oxå :)))Skämt å sido. 


Dagen ska firas med att umgås med mina underbara barn på jobbet och mina härliga kolegor. Direkt efter jobbet drar jag och Monica in på hockey :)  Det är kärlek det =))


Det blir nog en spännande match, två topplag möter varandra och jag hoppas att Brynäs är på topp efter vilan.


Ja gubben han kommer jag inte att träffa så mycket i dag då, men han är ju som jag å inte tar nån större notis över en sån här dag =) Vi träffas ju alla andra dagar =))


Gubben köpte semlor åt mig ågår så jag får en semelfrukost i dag, det är kärlek det oxå


****************************


Skulle ju ha bloggat om helgens händelser oxå, men ibland är tiden och jag inte riktiggt överens :)


Ja det kunde väl inte ha undgått någon att det var ett strålande väder. Jag tillbringade helgen som vanligt med hundarna, skogen och Carin. Söndagen vart det en heldag med Carin och hundarna. Efter skogsturnen var det bara hem å fylla magen med lite mat sen for vi till Kybacka älgpark igen. Var ju dit förra helgen oxå men då var det lite mulet och vi blev inte nöjda med korten. Carins bror Bengt ville oxå följa med å kolla in älgarna. Å inte kan man få för mycket av dom underbara älgarna, ägarna är oxå underbara....


Fotade lite hemma på gården oxå :)


Ja detta var ett smakprov från hemmaplan och skogspromenaden. Har som vanligt lagt ut bilderna på jAlbum om ni är intresserad av att se fler :)

http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1123948/



*************************


Att vi sedan åkte till Kybacka ångrar jag inte en sekund, det var bara jag, Carin och Bengt med på visningen. Vi hade sån tur att älgarna var på topphumör och alla kom de fram till öppen yta. 


Oj vilket humör de var på tror de hade fått vårkänslor alla i den härliga solen som sken så vackert :)


Dennis tjuren han stångades och dansade och korna ja dom pratade å pratade, kalvarna spran och skuttade. Var sååå himla kul å se hur de integrerade med varandra och det var inte så svårt att läsa av vade de hade i tankarna och vad som skulle hända sen. Helt magisk upplevelse var det. Ägaren sa att det var sällan han såg älgarna på det humöret och det liknade mest brunstperioden. Så vi hade verkligen tur :))) 






Ja och här kan ni se fler bilder av dessa underbara djur

http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1124297/



*************


Inte undra på att jag inte behöver en alla hjärtans dag en dag/ år. Jag har ju så mycket kärlek runt om mig varje dag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards