Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Snart slut...

Av annica johansson - 19 september 2012 17:41

På denna semester dag! En annorlunda dag har det varit.....


Startade med en gofrukost vid S-vikens sjukhus, mums så god den var :p


 

Så frukost skulle jag vilja ha varje dag :)))


Badet var som vanligt helt underbar men jobbigt samtidigt att hlla reda på alla kropsdelar så man gör rätt och den däringa foten som jag måste ha stenkoll på för att inte få ont i knät.... Efter badet var det bara att rappa på för vidare färd mot Gävle sjukhus....


Väl framme i gävle behövde jag fylla på med energi, efter badet blir man ju som en klubbad säl...



     

Så en kaffe och snickers ute i det blåsiga Gävle höll mig vaken....


Denna gång var jag inte ett dugg orolig för dessa nålar, skönt att ha släppt den rädslan :) Hon som sätter dom är helt underbar som människa och det bidrar nog till stor del att rädslan släppt. Visst de nålar som sätts där en muskelknuta är, dom KÄNNS men vet att det släpper efter första snurren. Ja hon sätter nålarna sen får jag ligga å slappna av i 10 min sen kommer hon och vrider på dom och sen är det vila 10 minuter till inan det ska vridas igen....


Konstigt nog så kände jag mig inte alls som en klubbad säl när jag kom hem :) Jag packade in hundarna å åkte till skogen för att testa dom på björndoft. Kan inte säga att det var nå jättetydliga reaktioner på dom. De reagerade på nått, vad det var kan jag inte säga. Kelly till exempel som vid björntestet hade blivit såååå rädd, visade inga tevken på det nu. Nu har det ju regnat i två dagar och jag vet ju ej när och om björnen gjort spåren. Fick höra att hundar som hade varit på plats i helgen hade reagerat starkt i området....


 

Mycket itresant doft, mycket snurr på linan blev det...


 

Markerade i parti och minut gjordes det, mer än normalt...




 

Mera snurr, även detta inte normalt för mina....


 

Vad????? Gillar aldrig är hundar visar sådant intresse för nått på detta vis i skogen, jag får hålla emot ganska bra....


   

Jag släpper efter och FRAMÅT det bär....


 

Synns ju på svanset att nått är det.... ja ni som känner Kelly ser ju det oxå...


 

Jack ignorerar dofterna som Kelly intreserar sig för. Han spanar på helspänn men vill ej framåt... hummm...


 

som sagt var gillar inte denna ställning på hund i skogen, där jag vet att björn gått....


Ja ingen av dom blev besviken över att vi vände hemmåt oxå ett onormalt beteende hoss dessa två....


Men var det björn, älg, annan hund, lodjur eller nått annat??? Jag hade önskat ett tydligare beteende hos dom så jag kunde säga att ja här har brunben varit, men det kan jag inte riktigt göra nu....


Väl hemma i kojan igen så smaskade jag i mig lite grillad kyckling med potatissallad, snacka om att jag bara mumsat gosaker i dag :) men jag har ju semester å då får man väl det?


Nu ska jag ut å promenera med kameran en snabbsväng....ha det gott tills vi ses här nästa gång :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards