Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Aj, aj, aj......

Av annica johansson - 12 september 2012 08:02


Ja om denna dag blir god eller inte det är jag lite osäker på.....


Normalt brukar detta vara min baddag, men den får jag hoppa över denna vecka.

Jag har haft många diskusioner med mig själv angående denna dag om jag ska offra den underbara stunden med vattengympan och åka och plåga mig själv..... Men har kommit fram till at sluta fjanta mig och testa något nytt.....



Jag ska testa akupungtur, låter kanske inte så konstigt, men är man nålrädd så är det en annan femma. Men jag resonerar som så att det kan väl inte bli sämre eller? 


********************************


Träffade min läkare i måndags. Vi pratde lite brett om hur min nacke mådde. Det är ju positivt att den blivit så pass bra som den blivit. Jag undrade ju om detta är nått som jag kommer att få igen, men det trodde hon inte riktigt på, att jag skulle få ont, men hon menade att nu vet jag vad som händer i min nacke och den medvetenheten gör att det inte kommer att gå så långt som första gången, och det har hon nog rätt i, får jag ont nu så väntar jag nog inte flera veckor innan jag söker hjälp och jag vet ju vilka övningar jag ska göra för de olika smärtorna som kan uppstå. 


Nu när jag ändå är igång med smärtmotagningen så ska jag i dag på akupunkturen, dels prata med henne om min onda fot, så kanske den oxå kan behandlas med nålar :/ Jag ska även boka in mig hos naprapaten och be han kolla      hela min onda kropp från fot till knopp....


Förövrigt med nacken så ska vi vänta några månader och sen stämma av med ett möte med dr och se om det fortsätter i den positiva andan. Jag är mycket nöjd med läkare och övrig personal på smärtmotagningen,men en mening etsar sig fast i mitt huvud.... " För våran statistik är det bra om patienerna blir frisk fort" jomen vist är det så men samtidigt låter det som att, ja jag vet inte vad, svårt att förklara. Vad är viktigast statestiken eller patienten.... var säkert inget illa menat av dr men det låter illa.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards