Direktlänk till inlägg 5 september 2012

4,5....

Av annica johansson - 5 september 2012 08:29

Ja nu närmar det sig. Detta har jag väntat på sen jag var liten :) men nu är det bara 4,5 veckor kvar :)))


På den tiden jag var liten var de inte så förstående att en tjej ville vara med på sånna här äventyr. Killarna i klassen fick självklart ledigt, det var liksom självklart. När jag ansökte om ledigt så lyssnades det knappas och det hela skämtades bort :/


Sen har ju så myckt annat kommit i vägen i mitt liv eller så har det bara inte funnis tillfälle. MEN i år ja då händer det och jag är så glad att att jag får chansen att vara med, det ska bli så spännande, roligt och intressant :) 


Hur det kommer att gå är ju en annan femma. Jag är ju väldigt blödig när det gäller djur och här kan det ju faktiskt bli att jag får se när ett djur dör :( men som sagt det är en lärdom och så nyfiken som jag är så kommer jag nog att lära mig mycket av detta.....


När jag var liten och lika nyfiken då som nu så kunde man få chansen att komma in i slakthuset på em då man kunde åka dit med mor, men oftast var ju allt klart när man hade slutat skolan. Nu har jag ju chansen att få hela paketet så att säga...


Ja ni har säkert listat ut vad jag ska göra :) Jag ska ju ut på 

älgjakt :)))


Ett stort tack till chefen som gett mig ledigt och ett till Gunilla som snällt tar mig med på detta äventyr...




 
 
Ingen bild

Maria H

5 september 2012 09:55

Oj, vad spännande..men jag tror inte jag skulle fixa det - att se ett djur dö..man får inte vara blödig om man håller på med jakt.. :)

Hoppas ni får finväder, det är alltid roligare att vara ute i skog och mark då

annica johansson

5 september 2012 13:17

Ja vist är det :) Ja jag får väl blunda å hålla för öronen om hon tänker skjuta nån ;), sen när dom är död och det kommer till slaktdelen, bryr mig inte så mycket, bara intressant, men som sagt just dödandet kan bli ett problem....

Får tänka på att det är ett gott syfte med älgjakten :) Har ju även problem när jag kollar på naturfilmer, där blundar jag å håller för öronen när ett byte fälls, men så fort det är dött kan jag vara med igen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards