Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Nära....

Av annica johansson - 3 september 2012 12:58

....döden upplevelse har jag haft idag =) Inte för att jag brukar hia upp mig för saker å ting, men det finns ju även gränser för mig...

Möter gärna björn och vargen och andra stora djur, men när det kommer till de små djuren som kryper å krälar, kan jag få lite problem. Helt ok om de håller sig på avstånd från mig, då kan jag gärna inspektera dom och tycka de är häftiga...


Men i dag på jobbet upptäcker jag att jag har en blääääää fästing som bitit sig fast i naveln :((

Kände mig relativt lugn, gick och hämtade en pinsett, men fick inget grepp. Nu stiger panikkänslan...vill ju ha bort den fortast möjligt, halvspringer ut å letar reda på en kollega som får hjälpa mig, men den sitter som berget :( ju mer vi eller hon försöker desto mer äckligt tycker jag det är (ryser) men till slut så släpper den (pust) men hela följer inte med, nått ben kanske blev kvar bläää) Men la en tuss i naveln dränkt i alsolsprit och hoppas den drar ut det som är kvar innan min mage exploderar =) ja...jo känns nästan som så, men som tur är det ju bara en känsla....får jag hoppas...eller??? ja den som lever får se ....


Hur som så var det då en vidrig upplevelse och kanske tur jag var på jobbet, kanske paniken blivit värre om jag vart hemma ensam, läade ju skärpamig lite inför barnen, men det var jobbigt....


Detta var min andra fästing i år som bitit sig fast :( dock den första hade nog prexis satt sig, för den satt inge hårt, men det gjorde denna...blääää


Näe nu ska jag sluta med dett äckelinlägg å göra nått roligare innan det är dags för möte på jobbet.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards