Alla inlägg den 13 mars 2011

Av annica johansson - 13 mars 2011 18:51

Matglad har jag alltid varit och kommer nog att så förbli. Har aldrig klarat av detta med bantnig och skulle aldrig klara av att bli vegetarian heller, tänk att aldrig få sätta tänderna i en saftig köttbit   


Lördagens söndagsstek...

  

Var sååå himla god (om jag får skryta   lite)  Pricken över i:et på denna tallrik var de smörstekta kantarellerna med havssalt    Sån här mat skulle jag kunna äta varje dag....


Ja det var på lördagen det. I dag är det ju söndag, fast vad vet jag, från början av denna dag så hade jag bokat hockeybiljett till på tisdag kl 18, men matchen är på måndag kl 19   Kan faktiskt meddela att de stått fel lite här och där, så inte bara jag som är snurrig, fler kan!!! Huvudsaken är att biljetterna stämmer och att vi kommer dit....


Har i dag städat Tiggers bur, fick sällskap av Meja (grannens hund)

   Ja vi hade det ganska trevligt där inne   


  

Tigger blidde oxå glader att få komma ut igen. Jag hittade inga spår efter dessa råttor som jag försökt att utrota, så hoppas katterna gjort sitt....


Tog en runda på åkrarna med hundarna oxå, det var ju så underbart skönt väder där ute i dag, fast solen var lite blyg och höll sig bakom ett tunt lager moln.

  

Hade ju bara htc:n med så blidde inga bra foton men det är förevigat iaf denna underbara tur....


Ringde gubben på väg hem och beställde korv med bröd. Efter maten var jag totalt slut så en siesta planerades in.

  

Inte bara jag i detta hus som gillar siestor ;)


Plockade och donade lite här och där i huset efter det. Mot em var det ju dax för den obligatoriska pizan igen då...

  

Denna gång en kebabpiza.....


Enda som återstår av denna dag är att städa och sortera litte papper som ligger i total kaos i min arbetsväska, sen blir det söffan.....



Av annica johansson - 13 mars 2011 09:44

Gick ut på gården och då kom det en

  

flygandes över hustaket   


me like me like me like.....

Av annica johansson - 13 mars 2011 09:03

  

Hjälp!!! veckorna bara rusar även helgerna, Hinner inte ens hälften av det jag planerar   Men å andra sidan är jag fullt medveten om att jag alltid har för stora ambitioner, så jag är ju van    Är ju skönt på ett sätt att man har fullt upp. fast ibland känns det som jag skulle vilja bara vara och göra sånt som faller en in.....


Inte lyser   idag heller, lite trist, men det blåser inget   Och det var så härligt att gå ut i dag, fåglarna sjöng för full hals och de höll på att bygga på sina bon.

  

Såååå underbart :)))) När man ser det så gör det inget om solen lyser med sin frånvaro   



I dag hade jag tänkt varit med på undpromenaden som arrangeras här i byn, men inser att efter denna tuffa vecka så har jag aldeles för mycket att göra, så jag hoppar den. 

Behöver komma igång med allt, jag får ta en skogstur senare på dagen.


Först ska jag ta å städa Tiggers bur, hoppas katterna gjort sitt och

skrämt bort   dessa otäckingar.....


Efter detta har jag ca 10 punkter till på min göralista. Kan väl önska att hälften hins med i dag iaf....



Sägs ju att söndagar ska vara en vilodag, men snurrig som jag är kan jag ju skylla på att jag glömt det     


Önskar alla en skön söndag......


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards