Alla inlägg den 5 mars 2011

Av annica johansson - 5 mars 2011 17:38

Tant ger sig för i dag. Blir soffan för resten av kvällen.

Känner mig dock duktig som fått lite gjort fastän febern hålt mig sällskap.


Har flyttat 2 byråer, burit upp ett skrivbord på ladan.

Fått undan både snö & hundskit på gården, med hjälp av lastmaskinen :)

Skurat köksluckor och bänkar,

Handlat och vart med återvinning.

Tvättat och lagat mat.


Det sista jag gjort nu är att, ha öppnat kattrestaurangen för de nattliga gästerna =)

Tigger, kaninen har fått flyttat in i ladan till sin andra bostad, så katterna kan få bort dessa som flyttat in hos honom...

  


Kan ju tänka mig vilken invation det kommer att bli där om jag inte gör något åt det. Rena paradiset för en mus. Hö, halm, vatten, frön av alla de slag och färska grönsker varje dag....


Tigger tyckte det var roligt att få byta bostad ett tag tror jag, han for fram å tebax hela tiden :)

  

Av annica johansson - 5 mars 2011 06:58

  

Vilket underbart väder vi haft ett tag nu   Fåglarna kvittrar för fulla muggar.

De lovar full sol idag oxå. Jag hoppas jag hittar ork till att göra något denna helg.


Har ju vart så slö,slapp och likgiltig en längre period nu. Vaknade dock i dag kl 06 och var feberfri, men så gjorde jag även i fredags, men var upp å vände på 38 två gånger    Har börjat fört statestik över hur min temp pendlar under dagarna för å kunna visa upp för läkaren om detta fortsätter.


Just i detta nu vill jag både städa inne och ute, möblera om i sovrumet och måla, ge mig ut i skogen med hundar och kameran. Börjar få abstinens på att fota nu, kan vara det härliga vädret som gör det   


Det ska även handlas, tvättas och fara iväg med återvinning. Som vanligt vill jag så mycket, men har nu lärt mig efter dessa 5veckor att det får bli det de blir...

Bara å vänta å se vad som blir gjort.....


Men en sak som måste ske i dag är att jag ska flytta in Tigger i ladan, han ska få bo där någon dag så jag kan låta hans bur stå öppen, så att katterna kan hjälpa till att få bort Tiggers gäster som flyttat in hos honom.

  

Tror katterna uppskattar denna gäst mer än vad Tigger gör.....


Önskar alla en trevlig och glad lördag...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards