Alla inlägg under april 2013

Av annica johansson - 6 april 2013 08:36


jag och teknik är sällan kompisar. För att det ska funka så måste det infalla med att jag är jätte, jätte sugen på att hålla på med det och att då även tålamodet är med mig....


En fråga jag ställer till mig vaje morgon nu är ska jag ta tag i den nya datorn och fixa den? men går det inte bra så kan den förstöra hela min dag och det vill jag inte. Var ju någon vecka sedan jag fick hem datorn och var väl lite måttligt förtjust, vet ju hur det är med dessa datorer och nya operativsystem :/ Har ju varit lika trist och jobbigt att byta gamla vanor, för det är ju där det sitter i grunden.


   När jag fick xp:n så svor jag och hade problem att navigera. Lärde mig ju det till slut oxå och blev nöjd med den... Ja å sen var det dax för nytt igen då, denna gången Vista  och den vet jag att jag hade lite jobbigare med än med xp:n, men jag lärde mig den oxå och har varit nöjd med den....som sagt det handlar om vanan, fast jag gillar att ha vanor ock kanske är lite gamalmodig, men i detta fallet vill jagha det gamla kvar! :)


  Nu ska jag slita med windows 8. Tog någon dag innan jag ens startade den, hade sett en bekant brottas lite med den så jag var nada sugen. Tog dock mod till mig och jag svor och svor, hackade mig sakta fram och hittade lite nyttiga saker som jag använder. Höll bara på i korta stunder för jag lipade åt datorn varje gång jag skulle slå på den :) Men så kom den dagen då allt stämmde och jag fipplade och fipplade, jippi jag börjar förstå lite och få ordning på skaer och ting, ja vi börjde bli kompisar jag och 8:an :) Så skulle jag ta mod och lägga in Sandnet, e-posten. Ja det brukar ju vara ett stort bekymmer med dessa e-postar och hade även hört från en suporter att just e- post och 8:an kan krångla, jippii, prexis vad jag behövde. Döm om min förvåning när det gick som en dans, har aldrig varit så enkelt att få in e-posten, snacka om att jag var stolt och glad. Nu hade jag blivit så tuff att jag vågat lägga in foton på datorn från kameran.


Jag skulle nu göra ett konto åt gubben oxå på datorn, gick jättebra :) Men nått hände och vad vet jag inte, men för att dra den korta versionen så fick jag plocka bort hans konto, med resulatet att allt mitt är borta och jag kan inte logga in med mina uppgifter :( där är jag nu för när detta händ, ja jag försökte mig på att skicka efter nya inlpggningsuppgifter, men när man ska bekräfta e-post och så, när den där förbenade rutan dyker upp där de vill ha ett lösen och inget av de tidigare stämmer ja då finns det bara en sak att göra, morra och svära och stänga av skiten.....


Känns som det kommer att ta lååång tid innan jag blir sams med 8:an. Ja det får tiden utvis...





Av annica johansson - 5 april 2013 19:05

Ja idag så packade jag fikaväskan och skidorna och begav mig ut på Vismuren. Tanken var att hitta en koja där ute som används/es för att kolla in tjäderspel. Skulle vara roligt och få uppleva ett sådant och när man nu har det så nära. Ja nära och nära, det beror ju kanske lite på om man hittar då. Att hitta är ju inte min starka sida men jag är ju medveten om det också. Jag begav mig ut på myren med den föreställningen att hittar jag kojan så får det bli en bonus, för att vara ute i detta underbara väder vi har just nu och bara insupa naturen, ja det slår högt det också.


Fans miljarder skoterspår där ute och tanken var ju att följa nått av dem och se lite vad jag hamnade. Nätterna är kalla och det hade gjort skoterspåren stenhårda och isiga så efter lite vingel på skidorna beslutade jag att, jag tar å skidar på snön istället och det gick jättebra. Hade fått order om att ta sikte på en mast. Tog väl ett tag innan jag hittade den. När jag väl fick syn på den så behövde jag ju bara följa den, ja rakt ut i den ospårade snön.


Det var totaltyst på djurlivet, ja det var någon konstig fågel som kom flygandes, men inget jag kände igen varken på form eller flygsätt. Några rådjur skymtade jag vid ett ställe där man kommer ut på en åker och naturligtvis så skrämde jag dom stackarna som låg så skönt i solen.


Yrade omkring där ute en bra stund, ja allt som allt blev det en 7km, tyvärr så strejkade mobilen där, så nån km är borta L Vid en av mina fikaraster så kom det tre killar på skoter, ja de funderade nog vad jag var för galning som var där ute i ingenting. Jag passade på och frågade de om de hade sett till någon koja, men de hade de inte, de var inte från dessa trakter heller. Hjälpsamma var de, en av dom plockade fram en karta och ville på alla vis hjälpa till, inte för att den hjälpte mig så mycket, men så härligt med hjälpsamma människor J


När jag hade kommit fram till ”Börjes” så beslutade jag att leta mig tillbaka hemåt. Att hitta på en myr där ALLT ser lika dant ut är ju inte så lätt för en person som kan komma vilse på Köpis. Men jag höll mig till mina skidspår jag och är ju så här i efterhand, nöjd med att jag där på slutet hade fina skoterspår att åka på. Kommer till det området jag inte hade följt skoterspåren! Kan ju säga att den underbara solen som lyst hela dagen, hade gjort ett och annat med snön. Nu fick jag liksom pulsa med skidorna på, hur löst som helst hade det blivit och på morgonen var det så hårt att det knappt blev märken av skidorna. Hem kom jag och skönt var det att få sätta sig ner och plocka av sig kängorna, uppskattningsvis så var jag ute i 4-5 timmar och det var så skönt så detta ska jag göra om J

                                                                       

Av annica johansson - 5 april 2013 08:34


Ja fredagen har kommit och jag sitter här med min onda hals som dock blir bättre och bättre.


I dag är planen att testa min ork som jag själv tycker har kommit tillbaka bra, men har ju inte gjort nå större ansträgningar så det är ju svårt och veta om jag och kroppen är överens.


Så ett litet äventyr står på dagens schema....


   Ja vårsolen är då snäller emot oss nu den skiner som den aldrig gjort förut. Måste vara rekord för hur många dagar den lyst nu i ett streck. Kan inte minnas att jag sett så mycket sol då förra året som var ett hemskt väderår...... Bara hålla tummarna att den fortsätter lysa så här hela våren och sommaren :)


Av annica johansson - 4 april 2013 11:30

ute ett rungande HEEEEJJJJ!!!!


Har kommit över ån med min förkylning. Vaknade i morse och var väldigt hostig och fick upp mycket slem. Hade en liten undran redan då om det var på väg att släppa. Av erfarenhet vet jag att man inte ska vara så snabb med att ropa hej.


Har nu under fm känt att orken och energin bara ökat och ökat ochlusten att göra massa med saker infinner sig, men ska hejda mig och ta det lungt idag iaf, så därför så knatar jag över till grannen och avnjuter lite kaffe i solen istället :)



ja ett glädjeskutt lär jag oxå göra :)


Av annica johansson - 4 april 2013 08:20

Ja tänk att det trodde jag i går oxå, att dagen skulle bli bra, men min febran är envisare än jag tror jag.....

Idag tar jag inte ut nått i förskott, utan väntar och ser. Har dock lite ondare i halsen i dag, kan väl hoppas att det håller på läker ut eller vad man nu säger om en halsinfektion.....


Ha en underbar dag alla läsare och vänner...


Av annica johansson - 3 april 2013 18:27

Han är Lurvas   

   

Av annica johansson - 3 april 2013 17:53

För en stund sedan trodde jag att febran gett sig, inte en febertopp på hela fm och em :) fast orken den hade inte hittat tebax. Men döm om min förvåning när jag här på sen em fick mig en febertopp på 38grader :( 


Åkte ner på ICA för att fylla på fruktförådet, känns som kroppen vill ha lite extra sånt nu...


 

Jag hoppas och håller tummarna att frukten är snäll på mig. Jag älskar frukt men det är väl just bara päron och äpplen jag kan äta utan att riskera blåsor i munnen.



 

Min trogna följslagare i sjuksängen är min underbara Bull :)


 

Ja inte är det väl många som kan klaga på vårvädret vi haft de senaste dagarna. Kelly är ju överlycklig över lerpölarna på gården :) Själv har jag sagt att i år ska jag INTE klaga på leriga golv, men när jag ser hur hon far runt i pölarna, får jag bita mig i tungan.....






Av annica johansson - 3 april 2013 17:38

totalt galen....


Ja nu har jag mått skit ett par dager, började någonstans i påskhelgen, orkar inte ens tänka när. Ont i hals och febertoppar och total orkeslöshet.....


Baksidan av det hela blir att jag inte orkar underhålla hundarna som de är van med, så idag löft jag mig i kragen och tog mitt jävlar anama och stoppade hundarna i bilen och for upp till Tärnan för att släppa vildarna lös. Själv har jag uingen ork att promenera så jag strosade bara på närområdet medans de sprang av sig. 


Hade väl ett hopp om att få komma ut i naturen att det skulle pigga upp mig, kan inget annat så brukar naturen vara det perfekta medlet för att bli på allerten igen. Kameran lika så, svårt att lämna den hemma fast man inte känner en uns för att fota när man mår så här....


Några foton blev det....

           

Hur tänkte jag här??? ja nu prexis när Jack är bakom granen, ja då trycker jag :/


När jag stånkat och pustat en stund och hundarna verkade skapligt nöjda så hoppade vi in i bilen och styrde kosan hemmåt, kom på att jag ville in på ett ställe och fota en gammal och mycket stort Lärkträd....


 

Ser ut som en hel skog, men det är bara ett träd. Fick inte plats i objektivet så jag fick dela upp det ;) Tänkte ju fota med mobilen men den hade lagt av :((


     


På vägen hem så spanar man alltid efter rådjuren, men såg inga, men plötsligt ser jag dessa tre stå och blänga på mig.. Jag han stanna bilen på lagomt avstånd utan att skrämma dom. En bra stund betraktade vi varandra. De är ju så vackra djur....

     

Efter en stund lunkade de sakta på kändes skönt att inte ha skrämt dom.....


 

Bocken hade även tid att stanna och klia sig medan han väntade på de andra. Måste klia hemskt nu när de fäller...


       


Många insekter har vaknat i solen i dag, en riktig varm och skön dag. Ja jag har passat på och njutit av solen lite.....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards