Direktlänk till inlägg 5 april 2013

På tur

Av annica johansson - 5 april 2013 19:05

Ja idag så packade jag fikaväskan och skidorna och begav mig ut på Vismuren. Tanken var att hitta en koja där ute som används/es för att kolla in tjäderspel. Skulle vara roligt och få uppleva ett sådant och när man nu har det så nära. Ja nära och nära, det beror ju kanske lite på om man hittar då. Att hitta är ju inte min starka sida men jag är ju medveten om det också. Jag begav mig ut på myren med den föreställningen att hittar jag kojan så får det bli en bonus, för att vara ute i detta underbara väder vi har just nu och bara insupa naturen, ja det slår högt det också.


Fans miljarder skoterspår där ute och tanken var ju att följa nått av dem och se lite vad jag hamnade. Nätterna är kalla och det hade gjort skoterspåren stenhårda och isiga så efter lite vingel på skidorna beslutade jag att, jag tar å skidar på snön istället och det gick jättebra. Hade fått order om att ta sikte på en mast. Tog väl ett tag innan jag hittade den. När jag väl fick syn på den så behövde jag ju bara följa den, ja rakt ut i den ospårade snön.


Det var totaltyst på djurlivet, ja det var någon konstig fågel som kom flygandes, men inget jag kände igen varken på form eller flygsätt. Några rådjur skymtade jag vid ett ställe där man kommer ut på en åker och naturligtvis så skrämde jag dom stackarna som låg så skönt i solen.


Yrade omkring där ute en bra stund, ja allt som allt blev det en 7km, tyvärr så strejkade mobilen där, så nån km är borta L Vid en av mina fikaraster så kom det tre killar på skoter, ja de funderade nog vad jag var för galning som var där ute i ingenting. Jag passade på och frågade de om de hade sett till någon koja, men de hade de inte, de var inte från dessa trakter heller. Hjälpsamma var de, en av dom plockade fram en karta och ville på alla vis hjälpa till, inte för att den hjälpte mig så mycket, men så härligt med hjälpsamma människor J


När jag hade kommit fram till ”Börjes” så beslutade jag att leta mig tillbaka hemåt. Att hitta på en myr där ALLT ser lika dant ut är ju inte så lätt för en person som kan komma vilse på Köpis. Men jag höll mig till mina skidspår jag och är ju så här i efterhand, nöjd med att jag där på slutet hade fina skoterspår att åka på. Kommer till det området jag inte hade följt skoterspåren! Kan ju säga att den underbara solen som lyst hela dagen, hade gjort ett och annat med snön. Nu fick jag liksom pulsa med skidorna på, hur löst som helst hade det blivit och på morgonen var det så hårt att det knappt blev märken av skidorna. Hem kom jag och skönt var det att få sätta sig ner och plocka av sig kängorna, uppskattningsvis så var jag ute i 4-5 timmar och det var så skönt så detta ska jag göra om J

                                                                       

 
 
Ingen bild

Maria Hedqvist

5 april 2013 19:23

Oj, vilken utflykt! Önskar att jag varit med :) och fina bilder som vanligt

annica johansson

5 april 2013 19:36

Ja det blev en rejäl en men det är väl jag i ett nötskal det allt eller inget :) Jag får försöka att inte vara så spontan i mina utflykter och planera lite bättre så jag hinner fråga om du vill med :)
Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards