Alla inlägg den 7 april 2013

Av annica johansson - 7 april 2013 18:52


Nere i byn hittade jag våren!!!!


         

Bofinken Knut, dålig bild men där är han :))))


                   

Av annica johansson - 7 april 2013 13:09


Ja det är väl inte april för intet    Vaknade i morse till en klarblå himmel. En perfekt dag för att vårstäda lite på tomten.  Jag var väldigt seg i morse, hade sovit dåligt på natten så det tog ett bra tag innan jag kom igång. 


 

Hundarna trivs ute nu i det sköna vädret. 


Jag började med att städa undan vinters märgben som töat fram och ja det hinner bli några stycken på en vinter och säkerligen kommer fler att töa fram innan det är klart....


Ja en halv skottkärra fick jag ihop. Kely tittade lite fundersamt på och undrade nog varför jag tog alla hennes ben. 


Ser att himlen är full av moln nu, inte alls lika fint som tidigare  kan det vara så att det är snö på ingång som jag hört folk pratat om, som jag var snabb och avfärda i morse. Kunde väl inte tro att en sån blå himmel kunde ändra sig så fort. Jag hade nog inte ens tanken på att det är april, men å andra sidan så har jag även svårt att inse att det är vår oxå.... Kallare och kallar blir det där ute och lusten att göra nått avtar...


 

ja och där kom snön   


 

Hjälpsamma kelly ville kanske säga nått, antingen ville hon att jag skulle plocka undan min kruka och inte bara ta bort hennes saker ;) Eller så ville hon att vårsådden skulle komma igång....






Av annica johansson - 7 april 2013 10:35


En bra dag detta. Tog mod till mig och tog tag i den nya datorn och döm om min förvång att jag lyckades komma in i den. Visst det var lite kivit och jag fick bita i tålamodet ett par gånger. Lite tråkigt att det jag spart och fixat med tidigare är borta. Nu har vi bara en resa kvar och det är att bli vänner fullt ut 8:an och jag.


Strålande sol har vi återigen, igår var det en liten mellandag, lite mera moln och på em så blåste det nordan ordentligt och först så kom det lite regn och några snöflingor hade dalat på nattsidan. Jag ser det som lite positivt för det hjälper ju till att lösa upp all den andra snön. 


Min helg för övrig har ju bestått i massa underbara timmar i skog och natur. Känns ju lite lockande med ett äventyr idag oxå men jag får hejda mig. Dels för att min fot blir ju lite misshandlad när jag håller på så här och dels för att jag lite senare under dagen ska iväg och hjälpa syrran med deras dator, ja jag som älskar sånt, men vad gör man inte :) Det får bli en hemma dag och poa med sånt som inte hinns med när man är ute och flänger....


Bild: Men dö då Vinterjävel!!!!!!!


Dö vintern dö nu!!!


Ja denna lite roliga bild hittade jag på FB i morse. Och trött på vintern är man nu....


Ha en underbar alla läsare och vänner....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards