Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Inte...

Av annica johansson - 25 april 2012 07:24

...mycket som händer här, ser att det var ett tag sen jag bloggade.


Nacken ja den spökar fortfarande, hade hela 3 dagar då jag knapp kände nått av den. Nu har jag jobbat i två dagar och känner att det kommer tebax :( 


Å gubben går fortfarande med handen i ett stort gipspaket, han ska dock ta stygnen på mondag och får då förhoppningsvis en smidigare bandage om handen....


På väderfronten händer heller inte mycket, grått grått och regn och regn, en och en annan gång kan man få se en strima av solens strålar men det brukar gå fort över, men man blir så lycklig över dom stunderna :)


Däremot vid fågelbordet häder det mycket istället, har inte varit sån här fart under hela vintern somdet är nu :)

Bergsfinken




Honan


   


Grönsiskorna tjafsar väldigt om maten



Den söta blyga Blåmesen...


'Mina smågrabbar, ja jag kallar mina pilfinkar för det, dom beter sig som ett gäng busiga grabbar :)






 

Bofinken skuttar glatt på backen och letar mat



 

Den ståtliga Grönfinken ser lite sur ut, kan bero på det otäcka snön som faller eller så vill han ha maten för sig själv :)



   

Talgoxen redo att dra iväg med ett solrosfrö


 

Den större hackspetten



 

Har äntligen fått hem sin tjej :) så nu är det ett fasligt fjäsk och liv på dessa :)


Som vanligt har det blivit några turer till skogen med hundarna

         


Har inte orkat lagt upp just hundbilder på jAlbum men ett gäng foton från en tur på hemmaplan har jag lyckats laddat in:

http://annica882.jalbum.net/



Fotat lite vår i rabatterna.....




 
 
Maria

Maria

27 april 2012 17:15

Tittar in och önskar dig en trevlig helg.
Kram Maria

http://maria9.bloggplatsen.se

annica johansson

29 april 2012 09:29

Tack :) Önskar dig detsamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards