Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Den skadade familjen

Av annica johansson - 11 april 2012 19:40

Ja jag själv har ju gått hemma sjukskriven i 3 veckor nu, men smärtan startade för 6 veckor sedan :(


Diskbrock säger en och en säger servakalik, när man söker så är det ungefär samma sak....


I morgon ska jag äntligen få åka och röntga halsryggen, tydligen så ligger problemet mellan kota c7 och c8.


Smärtan har dock ändrat karaktär, hoppas det är ett gott tecken...


Den akuta smärtan jag haft i högerarmen är borta, ont gör den fortfarande men så glad att smärtan som gjort att jag vill hugga av mig den försvunnit. Domningarna i lill- och ringfingret är kvar. Det nya som tillkommit är att när jag rör på mig och lyfter handen fram å tebax som man gör så får jag sockerdricka i hea handen :/


Ja själva nacken den gör ju ont den oxå men det är ju högerarmen jag använder så jag lider inte så mycket av smärtan från nacken ( är ju van med smärta på gott och ont).


axeln är ju oxå ett bekymmer med, den värker itakt med armen och gör det svårt att trä en tröja över huvudet, men låter jag bli det så går det att stå ut med den smärtan oxå =)


Ska dock bli spännande vad röngen visar, hoppas jag oxå får se bilderna sedan, nyfiken som na är :)



********************


Sen har vi ju min sambo då som klantade sig i garaget på långfredagskvällen. Han hade lyckats skurit sig på en kniv, knivspetsenhade gått in i fingret. Själv hade jag tagit min kvälsmedecin så jag skulle få sova. Ögonen hade börjat ramla ihop på mig när gubben kommer in å säger att han skurit av sig en sena i ett finger och behövde hjälp med att få på ett tryckförband.


Drogad som jag var av pillren staplade jag ner, fick tag i förband (som gubben redan plockat fram) men jag kan inte se såret för att jag är så dimmig av pillren så gubben pekar på såret och jag siktar och får på ett tryckförband ( fick faktiskt beröm för omläggningen av dr)


Mensnacka om att han hade otur, blev sånt litet snitt så de beövdes bara sys ett stygn för att få ihop det men så oturligt att han lyckats hitta senan och nerver....



De sydde ihop honom i Gävle och gipsade hela handen det enda som sticker ut är tumme och lillfingret. Han skulle få komma och operera till veckan sa de.


Nervös över jobbet som ha när, så idag onsdag då hani nget hört, ringde han upp dagkirurgin. Den han fick prata med sa att troligtvis skulle han få remisen p posten idag, ja nu bor vi ju på landet och posten är ju inte så tidigt här, nån gång mitt på dan om vi har tur. Men se de hade en tid som blivit avbokad i dag så ev skulle han ju kunna få ta den. Den han pratade med sa att hon skulle kolla upp det hela och återkomma om ca 1 timme.


Det gjorde hon oxå, men inte med de beskedet gubben ville ha. Han fick lov att vänta till måndag. Tydligen var det nått med den centrala nerven i fingret som oxå var sönder och en expert från Uppsala skulle komma ner då på måndag och fixa ihop det hela...


Ja så nån gång ska det bli ordning på oss oxå =) så vi kan bli en skadefri familj :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards