Alla inlägg den 17 december 2011

Av annica johansson - 17 december 2011 18:46

Ja, jag hade ju stora planer på att åka till skogen med hundarna idag. 

I normalfall är jag lätt förvirrad, men nu tror jag att någon ond varelse tagit över delar av min hjärna   


I går kväll kommer gubben och vill ha mina bilnycklar för att åter kolla upp mina bromsar som inte riktig är som dom ska. Har besiktning den 23:e så det är läge å få någon ordning på dom nu. Han kommer in senare och berättar att den är isärplockad för oken läker. Jag är fullt medvetan vad han säger   .


I dag på fm ställer jag frågan om han har någon aning om hur skogsvägarna ser ut efter denna vecka. Varpå han funderar varför jag undrar det. Dööööö jag tänkte ju åka till skogen med hundarna, förstår du väl!!??

Jamen....säger han då. Hur hade du tänkt tagit dig dit då???? Åka bil naturligtvis  

Hans blick får ju min polett att ramla ner hela vägen   oppps......


Fast jag egentligen vet så vet jag tydligen ingenting, alltså måste det vara någon som sitter där uppe i hjärnan och bara vill jäklas med mig eller????  


Hur som helst så planerar jag om. Och rädd om djuren som jag är så går jag ner på åkern för att försäkra mig om att inga rådjur finns på plats, vill ju inte att hundarna ska jaga sånna. Jack har doch visat intresse för sånt tidigare men tröttnar efter några hundra meter, men ändå....


Inga rådjur synns till så långt ögat når. In å hämtar vildarna som nu bara längtar att få springa fritt :)


Efter en liten stund så drar Jack iväg som en avlöning och vips så ser jag ett rådjur som måste ha kommit uppe från byn. Jack kutar, rådjuret kutar, Kelly kutar efter och jag gapar som en tok. 


Efter en kort stund viker Jack av tvärt emot mig, själv blir jag lite orolig över hur Kelly kommer att aggera, men ser att hon stannar upp och hela hennes uttryck ser ut å säga, va fan hände, vart tog du vägen! Hon samlar sig och följer Jack, till min lättnad :)


Blev till slut en bra tur på åkern med bus och spring :)


             


Jag sitter på hyk på andra sidan diket. Jack han landar prexis brevid mig, bra kort tänker jag, ja å Kelly hinner jag oxå fånga...pang säger det å jag ligger på rygg med en leonberger över mig   


   



Undrar vem som bor här under???


     

Ååå lite snö..måste rulla mig i den :) 

     

Senar kom Walle på besök :)


Av annica johansson - 17 december 2011 08:15

.....det var inte igår jag var här och skrev   


Nu står redan julen för dörren och pockar på...


Tyckte nyss det var agusti, men som vanligt rusar ju tiden iväg. Julklapparna är inhandlade,

julmaten den är kvar. Normalfall så borde alla tomtar vara på plats, brukar ta fram allt till första advent men så har det inte blivit i år :/


Tant Annica mår väl inte så superbra i dagsläget och inte gjort det på länge så tiden har stått extra still, totalt orkeslös, somnat på soffan före åtta varje kväll en längre tid nu. Har doch tack vare underbara människor startat en diskusion med mig själv. Tror nog att allt kommer att ordna sig i slutändan, brukar ju göra så, bara man inte glömmer bort det positiva tänkandet.



Att denna vinter är mörk med snöbrist gör ju inte saker och ting ljusare, mörkt när man lämnar hemet och mörkt när man kommer hem. I fredags började jag senare och fick se gården i ljuset, det var en sån härlig känsla. Låter ju konstigt att man kan bli glad över en sådan sak, men det måste ju gå under positivt tänkande eller är jag bara normalt galen =) ???


I dag ska jag bjuda min Fia på mat som flyttat till Norge och nu är hemma över jul. Ska bli roligt att få träffa henne. Hennes mor och sambo kommer oxå, kul att träffa dom oxå =)


Vi ska äta världens enklaste och godaste mat :)


Recept (vet att en vill ha det :))


Färska champinjoner som skärs i mindre bitar och steks.

Slå sedan på grädde betta i lite blåmögelost, salt och peppar. Låt detta koka ihop så det blir krämigt.

Mot slutet bettar man i laxbitar och låter koka tills laxen är färdig tar bara nån minut.


Detta serveras med färsk pasta....

Tycker man ej om lax kan man byta ut den mot bacon, då steker man champinjonerna och baconen tillsammans.


obs! snåla inte på grädden och den feta ska det vara :p



Önskar alla en trevlig lördag.....



Passar även på att önska mina läsare en god jul och gott nytt år

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards