Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Hoppsan...

Av annica johansson - 17 december 2011 08:15

.....det var inte igår jag var här och skrev   


Nu står redan julen för dörren och pockar på...


Tyckte nyss det var agusti, men som vanligt rusar ju tiden iväg. Julklapparna är inhandlade,

julmaten den är kvar. Normalfall så borde alla tomtar vara på plats, brukar ta fram allt till första advent men så har det inte blivit i år :/


Tant Annica mår väl inte så superbra i dagsläget och inte gjort det på länge så tiden har stått extra still, totalt orkeslös, somnat på soffan före åtta varje kväll en längre tid nu. Har doch tack vare underbara människor startat en diskusion med mig själv. Tror nog att allt kommer att ordna sig i slutändan, brukar ju göra så, bara man inte glömmer bort det positiva tänkandet.



Att denna vinter är mörk med snöbrist gör ju inte saker och ting ljusare, mörkt när man lämnar hemet och mörkt när man kommer hem. I fredags började jag senare och fick se gården i ljuset, det var en sån härlig känsla. Låter ju konstigt att man kan bli glad över en sådan sak, men det måste ju gå under positivt tänkande eller är jag bara normalt galen =) ???


I dag ska jag bjuda min Fia på mat som flyttat till Norge och nu är hemma över jul. Ska bli roligt att få träffa henne. Hennes mor och sambo kommer oxå, kul att träffa dom oxå =)


Vi ska äta världens enklaste och godaste mat :)


Recept (vet att en vill ha det :))


Färska champinjoner som skärs i mindre bitar och steks.

Slå sedan på grädde betta i lite blåmögelost, salt och peppar. Låt detta koka ihop så det blir krämigt.

Mot slutet bettar man i laxbitar och låter koka tills laxen är färdig tar bara nån minut.


Detta serveras med färsk pasta....

Tycker man ej om lax kan man byta ut den mot bacon, då steker man champinjonerna och baconen tillsammans.


obs! snåla inte på grädden och den feta ska det vara :p



Önskar alla en trevlig lördag.....



Passar även på att önska mina läsare en god jul och gott nytt år

 

 
 
I-M

I-M

18 december 2011 09:36

Ha ha du är rolig du...julen står för dörren 3:) Den maten lär jag prova nån gång...lät ju jätte gott =)

http://URL

annica johansson

18 december 2011 12:25

Ja man måste ju lätta upp stämningen när humöret inte är på topp :))

Lovar det är supergott :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards