Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Omplanerad

Av annica johansson - 17 december 2011 18:46

Ja, jag hade ju stora planer på att åka till skogen med hundarna idag. 

I normalfall är jag lätt förvirrad, men nu tror jag att någon ond varelse tagit över delar av min hjärna   


I går kväll kommer gubben och vill ha mina bilnycklar för att åter kolla upp mina bromsar som inte riktig är som dom ska. Har besiktning den 23:e så det är läge å få någon ordning på dom nu. Han kommer in senare och berättar att den är isärplockad för oken läker. Jag är fullt medvetan vad han säger   .


I dag på fm ställer jag frågan om han har någon aning om hur skogsvägarna ser ut efter denna vecka. Varpå han funderar varför jag undrar det. Dööööö jag tänkte ju åka till skogen med hundarna, förstår du väl!!??

Jamen....säger han då. Hur hade du tänkt tagit dig dit då???? Åka bil naturligtvis  

Hans blick får ju min polett att ramla ner hela vägen   oppps......


Fast jag egentligen vet så vet jag tydligen ingenting, alltså måste det vara någon som sitter där uppe i hjärnan och bara vill jäklas med mig eller????  


Hur som helst så planerar jag om. Och rädd om djuren som jag är så går jag ner på åkern för att försäkra mig om att inga rådjur finns på plats, vill ju inte att hundarna ska jaga sånna. Jack har doch visat intresse för sånt tidigare men tröttnar efter några hundra meter, men ändå....


Inga rådjur synns till så långt ögat når. In å hämtar vildarna som nu bara längtar att få springa fritt :)


Efter en liten stund så drar Jack iväg som en avlöning och vips så ser jag ett rådjur som måste ha kommit uppe från byn. Jack kutar, rådjuret kutar, Kelly kutar efter och jag gapar som en tok. 


Efter en kort stund viker Jack av tvärt emot mig, själv blir jag lite orolig över hur Kelly kommer att aggera, men ser att hon stannar upp och hela hennes uttryck ser ut å säga, va fan hände, vart tog du vägen! Hon samlar sig och följer Jack, till min lättnad :)


Blev till slut en bra tur på åkern med bus och spring :)


             


Jag sitter på hyk på andra sidan diket. Jack han landar prexis brevid mig, bra kort tänker jag, ja å Kelly hinner jag oxå fånga...pang säger det å jag ligger på rygg med en leonberger över mig   


   



Undrar vem som bor här under???


     

Ååå lite snö..måste rulla mig i den :) 

     

Senar kom Walle på besök :)


 
 
I-M

I-M

18 december 2011 09:41

Tycker lite synd om din gubbe...han kan inte ha dä lätt med virriga dig...ha ha....härligt att det snöar....så nu kan Kelly o Jack ut i snön o leka....jätte mysiga bilder på go bitarna...hoppas du inte gjorde illa dig när du fick *lilla* Kelly över dig...ha en bra dag :D kram kram

http://URL

annica johansson

18 december 2011 12:24

Tur han är van, men man ser på han stackarn att han blir lite förvirrad han med när jag spinner loss ordentligt =)
Illa å illa, högg till rejält i ryggen, men hade ju redan ont och det blev inge värre av det iaf :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards