Alla inlägg den 6 maj 2013

Av annica johansson - 6 maj 2013 16:26

Ja idag stog det trädgårdsarbete på schemat. Lär ju säga att det gått trökt, liksom inte haft någon lust. Strålande väder, just nu kl 16,30 är det 18 grader i skuggan :) inget att klaga på. Har dock grävt färdigt i ett land och rensat lite busk och rivit bort den gamla humlen.


Tog hundarna på en tur tillskogen, skönt för dom att få springa av sig. Jag blev superglad för jag sprang på grod och paddlek :)))


Här kommer dagens foton. Som brukligt är ju mina fåglar med då ;)


                                     


Nu sitter jag mest och väntar på att åka på ett möte. Förhoppningsvis finns det lite mer ork när jag kommer hem. Skulle vilja hinna lite mer i trädgården och sen packa och planera morgondagens äventyr...


Av annica johansson - 6 maj 2013 06:22


Ja då startar min semestervecka.....


Planerade denna vecka då det var mycket snö kvar i backen och var ju då lite orolig hur långt våren hade kommit. Planen med denna semester är ju att tillbringa så mycket tid som möjligt i skog och mark och insupa vårens alla glädjeämnen. Ja och nu kan jag nog säga att jag har valt rätt vecka. Det utlovas varmgrader 15-20 grader :) mmmm mumsigt det....


Många ställen har jag vat ut på kartan, men vi får väl se vad jag hinner med, tar längre tid att bara strosa i naturen än vad man tror. Kom även på den smarta iden att ta med cykeln på vissa av turerna, dels för att då spar jag på min onda fot om jag slipper gå så mycket på transportsträckorna och på cykeln kan man ju insupa naturen bättre än i bilen :)


Igårkväll strukturerade jag om min vecka lite, blir inte bara skogen. Trädgårde ska få umgås med mig i dag. Förra året då jag led av diskbuktning i nacken blev det inga trädgårdsaktiviteter alls. Landen har ett stort behov av min hjälp nu. Det är ju att njuta av naturen det oxå :) Att få gegga med bara händer i underbar härlig jord är ju nästan lika ljuvligt som att va i skogen :)


Jag får ta å skriva dagbok här på bloggen om denna vecka 


 

När helgen kommer ska agera hjälphand och fotograf på viltspårslägret. Är ju lite sorgligt att en person inte kommer att var med någe mer. Men lovar dig Nisse jag ska kolla in snitslarna jag....


 


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards