Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Äventyr nr 2

Av annica johansson - 14 april 2013 20:26

Äventyr nr 2


Ja det var ju ett äventyr kvar att utföra men efter den första turen så måste jag bara få sitta ner och hämta luft och ork, alla dessa nerkliv på myren tog musten ur en och det blev ju dock en promenad på ca 6km, samt att byxorna behövde åka torktumlare en stund.


Medans jag sitter här och funderar så börjar ju visheten slå till, fast bara lite. Är skogsvägen framkomlig för min bil???? med tanken på vädret och lite andra faktorer. Tar en diskussion med gubben och inser att näe det går nog inte och gå till den planerade destinationen hade jag ingen lust med efter den tidigare färden och Kelly skulle heller inte orka det ( hon är inne i en slöperiod, tror det är löp på G) Gubben han är dock snäller så han sjussar upp mig i picupen.... tur var det för det var lite knixit med den oxå...


Hade lånat ett par trickskidor (minns ni dom?) Tänkte att de skulle kunna få agera som snöskor.

 


Jag ber att bli avsläppt en bit ifrån myren jag tänker ta mig ut på, vil ju liksom njuta lite av fast mark oxå ;) När jag kommer fram till myren så plockar jag fram skidorna ur ryggan och upptäcker att en rem fattas :( jaha å vart har den ramlat då??? :( Ja ja optimist som man är så tänker jag att jag går här i skogskanten av myren, ser ju inte ut att vara allt för mycket snö där, jo tjena.... Gick jättebra att gå ca 80 meter sen blev det en flashback från förmiddagen. Jag funderade inte så mycket utan vände genast om och lite arger var jag muttrandes kämpade jag mig tillbaka till vägen. Intalade mig själv att vägar dom är BRA att gå på dom ;) Jag och Kelly hade en mysig liten promenad trots lite missar. Men det är väll dessa missar som gör turerna minnesvärda oxå, man kan svära och spotta just då, men man minns dom och kommer att skratta åt dom efteråt :)


 

På väg till skogen stannade vi och kollade på lite trandans :) 


   

Här blev jag avsläppt...


 

Hejdå bilen...


   

Var ju lite enklare att hitta denna koja, kunde stå på vägen och soma in den :)



 

en känsla av vår....



Ja höll inte snön tidigare så håller den definitivt inte för en leonberger...


     

Kämpar dock lika tappert som oss, med ett leende på läpparna...


 

och lite djävlar anamma...


  


                                       

Jobbig snö nu... håller inte ens för en trana :/


     

Vattnet stiger fort nu....


Och jag kan avsluta med att jag är förbenat less på snö nu! Nu vill jag ta mig ut i skog och mar obehindrat!!!!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards