Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Rubrik saknas

Av annica johansson - 31 december 2011 07:36


Goder morgon....

Ja i dag är dagen här, hoppas den går fort så den snart är över  

Possetiva klubben har talat, men jag tänker ju på dessa stackars djur. Jag har dock lite tur med mina hundar. De kan bli lite oroliga och rastlösa, men så länge jag är med så brukar det flyta på bra.

Vi brukar leka, ha lite godisgömmor och sen myser vi bara framför tv:n med nerdragna rullgardiner.


Sänder många kramar och tankar till de som blir vettskrämda, har själv en gång i tiden haft en sådan hund. Rocky en Bearded Colli. Vi satt i källaren under en trapp hela kvällar och nätter :(

Ska idag försöka trötta ut hundarna så mycket det går. Hade ju varit bättre om fyrverkerierna sköts av mitt på dagen. Då hade man ju kunnat ta en längre skogspromenad med aktiviteter så var ju hundarna trötta prexis vid smällandet. Lite svårare att gå i skogen några timmar före tolvslaget, liksom lite mörkt då =)


Sen får man väl hoppas att det inte blir en massa småsmällande under kvällens gång, för det triggar ju upp de stackars djuren och det kan bli svårt att få dom att ens gå ut och kissa :(


Denna dag kräver en bra planering för attt göra det bästa av situationen för våra älsklingar och helt klart går dom före alla andra trevligheter. Hinner dock äta god mat och ha det trevligt innan jag kryper in i mörkret med mina gobitar och vi får sällskap av Walle syrran och Oves lilla tax :)



Hörde av gubbarna som var in å handlade nyårsmaten i Gävle i går att några jubelidioter gjort inbrott och tagit en större mängd fyrverkerier :( Blir ju lite rädd hur de ska hndskas med dom. Verkar ju inte vara fullt normala människor. Å sånna människor ihop med explosiva varor är SKRÄMMANDE......


**************************************************
***********************


Ja igår var det dax för brynäs jubelumsmatch på läckerolen. Klart jag och Monica var på plats :)


Vid entren bjöds det på alkoholfri cider av de old players, vi fick av herr Molin vi :)

Lite trista tal innan machen oxå....


Vi tyckte vi var tidigt ute med att köpa dessa biljeter. Alla biljeter kostade endast 100kr denna dag. Men många hade varit betydligt tidigare än oss. Kan inte påstå att vi fick bra platser. Första raden nere vid isen. Inte såg man pucken så väldans mycket där bakom sargen. Publikrekord var det hela  8538st :)


Brynäs IF - Växjö Lakers HC 2-1 (1-0, 1-1, 0-0)

Period 1

1-0 05.00 Mats Lavander (Mattias Ekholm, jonas Nordquist) PP1

Period 2
1-1 30.49 Jeremias Augustin (Mike Iggulden, Dennis Rasmussen) EQ
2-1 38.41 Jonathan Granström (Calle Järnkrok, Jacob Silfverberg) PP1

Period 3

Skott: 22-24

Utv. min: 10-16

Huvudsaken var att vi vann iaf, men det var inte mer heller, Växjö hade bra fart i andra och tredje, väldigt nervpirrande var det, så det var kanske tur att man inte såg allt för det var ju jobbigt det man såg  



Ser fram mot nästa mach vi ska på den 7 januari (Brynäs-Färjestad). Då Korsnäs är matchvärd och vi kommer defenitivt att få bra plats, i en loge :) God mat får vi oxå, var gott förra året iaf :)


Ha det gott  och ta det lungt i kväll/natt.....


 
 
Maria

Maria

31 december 2011 10:16

Gott Nytt År från mig till dig/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Malin J

Malin J

31 december 2011 15:53

Gott Nytt År! Här blir det fyrverkerifritt.

Hälsningar från Malin och alla djuren

http://melian.bloggplatsen.se

annica johansson

31 december 2011 16:41

Härligt :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards