Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Dagmar....

Av annica johansson - 27 december 2011 09:30

Ingen snäll sak det heller  


I gårnatt tog hon strömen av oss kl 02 och de tappra som kämpade i skogen med alla dessa träd och avslitna ledningar, lyckades ge tebax strömen kl 15.40



Dagmar avtog dock under dagen, men man kände sig inte helt säker på att strömen skulle bestå, så det var bara å byta ut allt vatten som man tappat upp, börjar få rutin på detta att leva strömlöst nu  


Visst det kan vara mysigt en stund. Fast å andra sidan så kan man ju dra ur propparna om man nu länktar efter detta tysta mys   (kom på det när jag skrev :))


Nu har dock vi den turen då att vi har braskamin, så värme får vi, men får dock vara glad att det inte är -20.

Vi har två elverk vi kan använda för att få kaffe och mat och egen brunn så vattnet är heller inga problem, så varför gnäller jag då! Finns ju de som inget av detta har.....


     


I dag är tydligen Dagmar tebax, undrar om hon glömde nått? Jag har dock inte bjudit tebax henne!


Denna dag kan antingen sluta bra eller i katastrof...

En vägg på mitt ena växthus har ramlat in och jag måste ut i denna blåst och sätta tebax det.

Låter ju enkelt....


Jag och mitt tålamod i samarbete med blåst är nått som inte går ihop. Rädd att detta kommer att sluta i att jag är så arg att allt annat jag kommer att försöka göra kommer att gå åt skogen och mitt humör kommer att gå i botten totalt.....


Sitter då å funderar omjag ska börja med nått annat än växthuset, men det övriga som måste göras är utomhus oxå tillsammans med denna Dagmar! Hon har ju stökat till en del på tomten som ska tas reda på.

Borde dock börja med växthuset för nu när en sida är öppen har hon ju chansen att ta med flera bitar :(


Tar nog med mig min nya skruvdragare jag fick i julklapp och skruvar fast eländet i stommen istället för de klips väggarna sitter med. Har gjort så med andra väggar som fallit, så egentligen borde man ju göra det med alla på en gång, men troligtvis är man så arger när man håller på så man är så glad att få lämna det, just i den stunden. Tänker att det kan man ju göra sedan när vädret är lugnare, men som vanligt dyker ju det där "sen" aldrig upp =)


Bara bita ihop och ta tjuren vid hornen som det heter. Ska visa Dagmar att mig vinner hon inte över!!!!


(försöker intala mig själv så kanske detta går vägen)





  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards