Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Dan för dan

Av annica johansson - 23 december 2011 06:29



Ja idag är det den stora dagen före julafton, mycke ska hinnas med, men jag tar det lungt jag, ingen lust med julen å då tänker jag heller inte ha ihjäl mig själv för den =)


Fick dock sova en timme till idag :) Har haft vanan att kliva upp 05 varje dag denna vecka, så 06 kändes helt ok. Kanske kommer in i en annan andning nu när jag blir ledig i 11 dagar :) Ska bli så skönt! Behöver vila upp båd kropp och knopp.

Efter ledigheten kommer livet att bli lite enklare för mig och jag kommer att må bra hela vägen :)


Min ledighet har jag tänkt ägna till stor del med hundarna och tänkt mig många skogspromenade, bara njuta av mina djur och ta hand om mig själv :) Hoppas dock vädret vänder, för detta är inte så roligt nu =/ +0,4, det töar på bra där ute nu. Tyckte det var så bra som det var förut lagomt med snö och några minus.

Men detta vackra snötäcke är nog snart borta :( de har ju lovat +grader några dagar nu så det slutar med isgator och plask.....  


I dag får ni hålla tummarna, bilen min ska in på besiktning. Hoppas dom släpper ut oss så vi kan åka till granngården sedan och fylla på matförådet åt fåglar och kaniner.


Resten av dagen ska väl bestå i städning, slå in klapparna och annat små pyssel, Ja granen den har vi ju kvar oxå, men vill övriga i hushållet ha den så överlåter jag det jobbet åt dom, jag klarar mig utan gran jag =) Huvudsaken jag får julmaten så blir det jul för mig :) Och som sagt man ska inte ha ihjäl sig för att det blir jul, bättre att ta det lugn och njuta av den istället :)



Skickar över en massa varma kramar till en vän som fått ett dystert besked. Önskar jag kunde göra som de gör i reklamen med halsbrännan ......

Ta kancern och skicka upp den i rymden, ingen ska behöva drabbas av denna djävul....


Milarder kramar till DIG och ni andra som kämpar mot denna hemskhet.....



God Jul på er och glöm inte att njuta av den.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards