Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Strömlöst

Av annica johansson - 19 december 2011 15:58


Ja vaknade i morse och strömen den var borta. Snacka om att det märks att man är bortskämd med strömen :-S När jag vaknar börjar gubben yra om att det är strömlöst och han oroar sig för hur vi ska få fram vatten och poenkterar att det blir problem med kaffet....

Ingen fara tänker jag som ännu inte vaknat ordentligt...jag förberedde ju kaffebryggaren i går så jag har ju vatten till det..... ööööö kanske bryggaren går på annat än el????


Var bara å kliva upp och börja tända ljus överallt så man såg vart man var. 



Vi vaknade ju till båda två och kom ju på att,det var bara att starta elverket, jaaaa jag får kaffe :))

Klarar nog det mesta men kaffe är svårt att vara utan..... 

Tack gode gud för elverk!!!!


Öppning hade jag på jobbet oxå, var ju lite spännade då att åka dit, men han ju bara påbörja påklädningen så kom strömen tebax :) 


Tydligen hade strömen redan försvunit runt halv elva/elva i går kväll redan. Kom då tebax runt 06. Så jag var snabb med att få på kaffe, och fyllde upp diverse hinkar och byttar med vatten och tur var väl det. Kokerskan han dock koka gröt och vi åt en juvlig frukost. Ca 8.30 försvann den igen :( Kom inte tebax förrän strax efter ett.


Lunchen på jobbet löste sig, vi grävde fram grillen i snön och grillade korv och hamburgare :)) Vart ju lite mysigt med det hela iaf, en dag vi kommer och minnas så inget ont som har nå gott med sig :)))




Efter jobbet var det dax att dra in till viken och tandläkaren. Har äntligen fått min bettskena :)) Biter ihop och gnisslar tänder när jag sover :( Har haft en förut som jag ej klarat av att använda. Nu sätter jag stort hopp till denna! Den kändes betydligt skönare och behagligare än den första. 

Skulle ju vara toppen om det är detta bitande som orsakat min ständiga huvudvärk jag gått med nu i flera månader.

 


Var ju inte gratis :( fast ändå blev det billigt :-S  Skulle ha kostat 3500 spän, men genom högkostnadsskydet eller vad det heter så betalade jag endast 1880 spän....


Nu ska jag bara softa lite innan jag gör lite nytta, känns som jag vill ha upp lite värme i huset innan jag gör något, har 17 grader nu, men det sprakar gott i kamin :)

 
 
ziba

ziba

19 december 2011 16:29

Hhaha ja ibland är man bra yr, det var tur ändå att vi var strömlösa under natten då man inte använder elen så mycket:)Sen har ju vi ved spis, har ni ingen sån?
Hoppas bettskenan hjälper och botar den hemska huvudvärken!
Kram

http://zibchis.blogspot.com

annica johansson

19 december 2011 16:44

Ja man funderar ibland hur man tänker =)) Var ju mest spännande på jobbet utan el men det löste sig det å med vatten i hinkar och våtserveter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards