Direktlänk till inlägg 18 december 2011

julgransjakt

Av annica johansson - 18 december 2011 19:51

Ja i dag drog vi till skogs för att fånga julgranar. Var otroligt vackert i skogen men den härliga snön som täckte grenarna :)


Vid första anhalten hoppade jag över att jaga gran utan gick iväg med hundarna på egen hand. Kan ju inte påstå att jag var med å jagade gran sedan heller =) Fotade och traskade med hundarna istället. Hade ju ingen större sug efter en julgran så....


Men jag njöt varje minut vi var ute, tror det blev ca 2 timmar :)



Här nedan kommer ett litet smakprov på dagens tur. Resten kan ni se på:

http://jalbum.net/sv/published/album/1096403/?language=sv


Om denna länk inte skulle fungera prova att gå denna väg (fick en hint om att den ovan inte funkade)

http://annica882.jalbum.net/

 


Lite snöbollskastning blev det mot slutet.

Jack som inte är den som älskar att leka med saker, visr dock ett litet intresse här då han åtminstone kollar efter den =)

 



Kelly ja hon hoppade och slängde sig, bara hon begrep att det var henne Monica ropade på =)


Vart bara suddiga foton på detta hoppande men jag har spart dom iaf, själv tycker jag om dom =) 



 


Väl hemma kom syrran och Ove över med en säck nötben till hundarna, snacka om lyckodag för mina älsklingar :))

 


Efter detta blev det en skön siesta under ullfiltar, var ganska genomfryssen efter två timmar i blötsnön :)



Drog sedan in till City Gross och inhandlade julmaten. Inte var det nåe folk ute heller, var som att gå å handla vilken lugn vardag som helst.....


På vägen hem hade vi tur på två vis. Vi åker ju oftast 56:an hem.


Jag kom på att jag ville till ÖB en sväng innan vi for hem. När vi är i Överhärde och paserar Magnetet, går det ut på radion om två lastbilar som gått av vägen, en vid Mebio och en vid Främlingshem :( Nu han vi ju ändra färdväg och tog över Bovik i stället.


Hade jag inte velat till Öb kanske vi hade hamnat mitt i nått av olyckorna och hade vi hunnit in på 56:an så hade vi blivit ståendes, såg på FB att det var stopp där, när jag läste det så hade det gått två timmar från att vi kommit hem.


Hoppas bara att det inte vart nå alvarligt av det hela.....


Nu är det läge att göra sig redo för morgondagen. Ny vecka och säkert nya utmaningar :) Men kortvecka jobbar 4 dagar sen är man ledig i 11 dar :))))

 
 
ziba

ziba

19 december 2011 16:33

Härliga bilder! :) Tänkte ha en riktig gran jag med för det luktar så gott men så blev det inte trots att vi har granar på tomten men dem kan vi ta av nästa år! :)
Kram

http://zibchis.blogspot.com

annica johansson

19 december 2011 16:42

Tack :) Ja då ska du se att du uppskattar den ännu bättre till nästa år :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards