Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

En fotodag i oktober

Av annica johansson - 22 oktober 2011 18:34

Ja idag var det dax för Carin och mig att bege oss ut i skogen med hundar, var ju ett tag sedan, genom att älgjakten härjat här i skogarna. 


Hade en testkamera med  i dag så det blidde inga bra kort.

     Ja två hela kort blev det =)

Delar med mig av Carins blogg om ni vill se hur underbart hundarna hade det :) Ja vi hade det bra vi oxå, varmt och blåsfritt :)

http://cabriedeseri.blogspot.com/2011/10/2210-dogwalk.html?showComment=1319300330668#c1149810816913463309



Kelly fick en egen bloggsida då hon badade friskt :)

http://cabriedeseri.blogspot.com/2011/10/2210-annicas-kelly-in-water.html?showComment=1319300120710#c8124583855933824251







**************************************************

***********

Min plan var att släppa ihop kaninerna när jag kom hem, men de låg och sov så jag tog mig en promenad till åkern för att fota lite fåglar.

   Kanadagässen var riktiga fegisar, flög så fort de fick syn på mig :)


       Skynda, skynda, brottom.... ;)                 oj...det var ju ingen svan :-S



*****************************************

Men nu var det dax att släppa ihop kaninerna....


   Hallå!!! är du där nere????

Japp det var jag....lite spänt läge blev det =)     Aj!!! rör inte mina tassar......   Så bedårande fin.....   Ja han oxå ;)   Puuusstt..... vilopaus....   Hej och hå...här springs det runt, runt.....   Min tur att jaga dig.....


När lugnet lagt sig hos kaninerna tog jag kameran och en påse med på åkern för att samla in lite gräs och annat gott åt kaninerna.


Kan meddela att jag kommit på dom att dom pussat på varandra ;) de äter brevid varandra, men lite jagandet är det fortfarande, men hittills har inga tussar flygit, så det måste vara ett gott tecken att dessa kommer att bli ett fint par :)


Smög mig även på rådjuren som huserar här på åkern, inte helt lätt ska jag säga, dom är på sin vakt....


       

Men otroligt vackra djur, synd att jag inte tänkte på isotalet, blev mycket ljusa kort men lyckats mörka dom något....


Avslutar med lite övriga bilder som tagits under dagen.

                             

 
 
Lena

Lena

22 oktober 2011 19:28

Fina kort ;))) // Lena

http://lenahansen.bloggplatsen.se

annica johansson

22 oktober 2011 19:31

Tack :)

 
Carin

Carin

22 oktober 2011 19:59

Haha, nä det var ju ingen svan...
Har du skrämt iväg alla stor-fåglar nu?
Men det blev ju 2 bra kort från promenaden i alla fall.
Kram!

http://www.cabriedeseri.blogspot.com

annica johansson

22 oktober 2011 20:19

Nejdå så skrämmande var jag inte, de var tebax efter en stund =)
JA å två är ju bättre än inget :) man får vara glad över det lilla ibland =) Kan ju njuta av dina fina kort istället :)
Kramiz

 
Malin J

Malin J

23 oktober 2011 20:31

Åhh har lilla Tigger fått damsällskap :) Har Svea tillkommit nu eller har du haft två kaniner hela tiden? Blir det kaninbebisar nu eller är någon/båda kastrerade? Själv kastrerade jag min hankanin i maj så nu bor han ihop med sin tjej och deras gemensamma dotter :) Gick hur bra som helst att släppa ihop dom, men dom har ju bott flera år med bara galler emellan. Har tyckt så synd om honom att bo själv och sitta på sin sida och "sukta" efter sällskap. Känns skönt nu när det börjar bli kyligt ute att dom har sitt kaninhus med ca 16 kvm yta att mysa på i halmen. Hoppas allt har gått bra för er! Ha en skön söndagkväll!

http://melian.bloggplatsen.se

annica johansson

24 oktober 2011 05:16

Svea flyttade hem till oss förra helgen :) Har länge funderat på damsällskap åt Tigger, men har inte riktigt velat börjat om med en liten. Fick nu ett erbjudande att denna dam skulle pensioneras som avelskanin, då hon inte gav några ungar. Då tog jag chansen :) Nu går de bra ihop och har blivit ett så stiligt par ;) Tigger är kastrerad så det är lugnt på den fronten :) Ja det måste va skönt för dom att kunna mysa ihop i vinterkylan :)
Å dina kaniner verkar ha det lika stort och bra som mina :)
Hälsa alla djuren =) och ha det så bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards