Alla inlägg under augusti 2010

Av annica johansson - 5 augusti 2010 07:13

Nu har lilla stresmajan vaknat i mig, kan det bero på att jag börjar jobba på måndag??? Eller så är det bara så att jag är sån!!! Har ju annars haft en väldigt lugn och stressfri semester. Känns som jag vart ledig i evigheter, så det känns skönt att få börja jobba, men å andra sidan så har det blivit fart på tanten denna vecka. Många planer och ideer, på saker som man kanske skulle ha börjat med på första veckan av semestern och inte sista   


Jag började med att rensa ur köksskåpen, det på grund av att jag ville ha bort köpmandisken. Helt otroligt vad man samlar på sig. Det blidde två sopsäckar och två lådor med glas och porslin som jag kastat....


Har ju lite bra å ha saker kvar som bott i köpmandisken, men det ska jag lösa med 2st gamla bestickkorjar som jag målat, ska sätta dom med konsoler på skafferiväggen och ha sånt man vill ha lättillgängligt.

Hittade lite järngrejer oxå som jag målat med hammarlack. Stekpannan ska agera ljusstake :) DEn andra järngrejen som synns i bakkant har oxå målats och ska användas som hundskålsställning.


HAr ett projekt att slipa å måla ett gammalt klaffbord oxå, som dels ska agera som fönsterbräda och när jag får gäster fäller jag bara upp det och får bra utrymme :)))


HAar även 2st sängbord som ska snyggas upp. Inte helt lätt att få bort den gamla färgen från svarvade ben   men med varmluftspistol, tålamod och envishet ska det gå.

  

Dom blir nog fina när dom är klar. Ett ska stå i köket med radio och tidningar, det andra ska jag ha som sängbord...


Har även hunnit städat och lagt nytt hyllpapper i skafferiet.

Varför kan man inte hålla efter å ha denna ordning hela tiden??? ja kanske för att man ska ha nått å göra :)


Mitt i alla mina projekt så tänker jag åka till stugan och vara med på kräftfisket, ja eller åtminstone vara där, vet inte om jag är så sugen på att springa uppe på natten å jaga de få stackrarna som finns. Kan ju sova istället jag. Hade ju lite bekymmer hur jag skulle göra, åka ellwr icke åka, den delen av mig som är stressad säge , fan va hemma å gör lite nytta, den lungnare delen säger klart du ska åka. Detta dilemma har jag vart med om förut, där jag säger: Jag har inte tid att ta det lungt!!!

Bara det sägger ju att jag ska åka å ta det lungt, det är väl det man ska göra på semestern? vila upp sig, arbeta kan jag göra resten av året.


Sen är det ju så att hundarna vill ju vara där så då vill ju jag oxå, vad gör man inte för dom :)))

Vinkelevink för denna gång....

Önskar alla en trevlig helg.  

Av annica johansson - 2 augusti 2010 08:03

God morgon världen...


JA denna hund ser ju lugn och harmonisk ut, synd att jag inte har den hemma   ...

Mina sötnosar kom å väckte mig före kl sex i morse, alla tre flåsandes vid huvudet. Jag sägger åt dom ett par gånger att gå och lägga sig, men de ger inte upp   Jag börjar fundera om någon annan i huset har stängt ytterdörren. Jag älskar denna tid då dörren får stå öppen dygnet runt och hundarna kan gå som de vill, de behöver inte väcka mig om de får behov att göra ifrån sig. Genom att hundarna inte ger sig med att försöka få upp mig så hinner jag vakna till och då är det ju omöjligt för mig att somna om igen.


När jag kliver upp är jag övertygad om att dörren är stängd, men när jag kommer ner så är ju dörren öppen    Jaha undrar vad det är då??? Inte var det någonting där ute heller, annars brukar ju Jack vara pick på att väcka mig för att visa på en hare eller ett rådjur och inte hade katterna tagit in någon råtta heller. Ja det är väl kanske bra att det finns de som håller koll på vad som händer här på kullen...


Jag laddar kaffebryggan, sätter mig vid köksbordet. Nu visar det sig vad det är hundarna vill  De vill att jag ska titta på när dom leker  Jo visst det är kul å se dem leka alla tre, men...6.30 och inget kaffe i systemet känns det så där inspirerande. Men mattes hjärta smälter ganska snabbt för dessa charmtroll. Jag får dock hålla i köksbordet när de far fram som tre tornados i ett litet kök. Jack lär ju även mellan varven komma fram å berätta hur kul han har det, genom att dunsa in i mig och börja gruffa och skälla, då jag ska bekräfta med att tala om hur duktig han är så han kan rusa vidare.....


I går hade både jag och hundarna en slö och slapp dag, hundarna var lite vädersjuk igår och tar igen sin energi idag. De var kloka nog att gå ut å leka efter en stund. Kelly har även hittat på bus, dragit ur stoppningen i beabädden, mindre kul, men, men hon är valp och gör inte så mycket bus annars och beabädden vart sprucken i sömmarna en längre tid och är gammal. HAr tänkt köpa en ny iaf...


Jack och Kelly tycker även att när kl blir åtta så är det dax att väcka husse så de går upp och busar i sovrummet, undrar hur glad han blev?


JAg har tusen saker att göra idag och jag önskar att jag hade hundarnas energi idag. Då skulle det inte vara några problem med att hinna både dagens och morgondagens bestyr....


Av annica johansson - 1 augusti 2010 07:35

Här kommer axplock av de första bilderna med nya kameran    Finns mycke att lära....


  Börjar med några djurbilder            


Vi bryter av med någon  blomma oxå...

   


Jag har ju även andra djur   


     


Ficj ju även besök av 8 st leonberger....

I de två första kortnen, Kellys syskon...

    Snyggingen Marius....   Här har ligan fått grisöron...         


Sen blidde det grillafton....

        

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards