Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av annica johansson - 22 augusti 2010 14:40

Idag har jag, Jack och Kelly vart på en avkopplande promenad i skogen i fyra timmar. Var ju lite lat och  tog bilen den tråkiga transportsträckan, dels på grund av min fot som inte riktigt vill vara med alla gånger och dels på att Kelly dagen före var totalt slut. Inte bra att köra för hårt med en valp. Vi strosade omkring planlöst och hade det så skönt och mysigt.

Först lite bilder på hundarna...

          

På detta kort ser det ut som Kelly ser något väldigt spännande, men vad kan det vara eftersom Jack inte är intresserad????

   

Eftersom hon inte ville lyssna så lära jag kolla upp det hela...

Det var plastband runt ett träd som fladdrade i vinden. När jag skulle gå fram å visa så blidde hon rädd å stack. Känns ju trykt om något skulle hända =))


Vätskekontroll är viktigt för de fyrbenta....

  Blidde ju även vätskekontroll för mig, i form av kaffe, lite fikabröd var ju heller inte helt fel, så tyckte även mina vänner :)  


Finns mycket fint att knäppa på i skogen. Här kommer ett litet urval.

                    

Vid bilen fann vi denna lilla krabat :)

  

Fick med mig lite av skogens guld oxå...

   

Det finns faktiskt en baksida med en sån här underbar dag oxå :/

  

Här ser ni ca 30st fästingar och då har jag även tagit ett gäng i skogen och efter att detta foto togs har jag plockat 10st till. Har väl aldrig vart med om så många otäckingar. Tur att hundarna har ljus päls så de är lätt att se...


Efter genomgången var det två trötta varelser här...

Kelly struntade i att en grind ramlade ner på hennes svans...    

Hundarna sover, då var det  dax för mig att fixa lite lunch. Pasta med gräddsås och bacon. Även hundarna fick lunch....

 

Dax för en siesta innan snabeldraken å annat plock ska genomföras. I morgon väntar arbete...


Ha en fortsatt trevlig söndag... 

    

     

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards