Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Helg

Av annica johansson - 27 augusti 2010 14:22







Äntligen helg     


Veckan har rullat på fort som vanligt, först tänker man när måndagen kommer oj! en hel vecka!! sen så är det onsdag och tanken blir tre dagar kvar!! men så poff så har fredagen gått  och ledigheten infinner sig.... Tur att tiden går fort när man har kul  


Slutade även tidigt idag så jag kostade på mig en siesta och Jack och Bull blev överförtjusta att få lägga sig i sängen å gosa med matte en stund...

    

Riktiga gogrisar det  


Några kpppar kaffe å kubb får Lundgrens bageri efter vilan borde få igång mig. Har en hel del städning framför mig. Väggar och golv ska skuras efter veckans regnväder och fyra hundar som har fri tillgång till ute och inne. Vad gör man inte för att djuren ska ha det bra  


Som vanlig när det är helg så har jag planerat in en massa jag vill göra, men som vanligt kommer inte allt att hinnas med. Händer så mycket i helgen: Västerndagarna i Holmsveden, som jag aldrig vart på och hade varit kul, men kanske nästa år???

Det är även årsundadagen och den kanske jag hinner med åtminstone en liten sväng. För på lördagen ska jag fira Tess som fyller 3år och Monica som fyller 35år på söndagen ska oxå firas. På måndag fyller min Fia 20 bast och på onsdag fyller gubbens yngsta (Vissserligen händer inte detta i helgen) men mycke kalas blir det   men vad gör väl det för en människa med stålmage som äällskar fikabröd och tårta  


Ska även hinna med lite hemma här oxå:

Den delen av gräsmattan som har förvandlats till lervälling ska halmas. Å jag vet att Jack han kommer att älska detta, det gör han varje år, han far fram som en tok i halmhögen vi lägger ut   


Skulle även vilja hinna måla 6st pinnstolar som jag har står ute, skulle behöva byta ut dom jag har nu, börjar bli slitna. Å ska jag börja måla dom så vill jag ju måla om köksbordet oxå. Tänk att så fort man ska göra en sak så ploppar det automatiskt upp mera jobb


Men storstädning av huset har prio ett på listan och det lär väl ta sin tid det oxå... säkert inte gjort på en timma det heller, men kanske önskvärt.


Kaninhuset borde städas så det är redo när vädret inte vill nåe mer, gräset behöver klippas, landen borde få sig en omgång mm... Men som sagt ingen panik med det just nu...

Önskar alla en.....


 
 
Mona & Akilles

Mona & Akilles

27 augusti 2010 18:15

Halm på gräsmattan verkar kuligt hälsar Akilles.. å hälsa Fia grattis från mig :D å de måste ju vara en lyckohelg för dig nu me alla dom kaffekalasen.. :)

http://mr-diamond.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

28 augusti 2010 09:57

Grattis till vinsten på blogglotto. Ha en riktig god helg du med :)

http://fionamedkompisar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards