Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

gärna en till dag på helgen tack....

Av annica johansson - 15 augusti 2010 07:07

Första arbetsveckan avklarad efter semestern, som för övrigt har varit superbra. Längtade till helgen för att få ta det lungt å göra det jag vill. Har många saker som ska hinnas med tex. slipa, skrapa å måla färdigt möbler som ska in, storstäda huset, fixa i landen mm...


Fredagen kom jag hem efter tre och halv fem skulle vi vara hos svärmor på middag, för att fira Runes 79 årsdag. Jag han  umgås med hundarna tills det var dax att åka dit. God mat och trevligt var det. Var ganska trött när jag kom hem så lite mer umjänge med hundarna innan jag strax efter 21 kröp ner i sängen för att titta på tv:n. Var nog lite övertrött, hade svårt att somna. Somnade av i 5-10 min men vaknade till å var pigg däremellan, höll väl på till ca tolvtiden.


Lördag kommer hundarna å vill gosa halv sju. Å jag kan ju aldrig somna om när jag väl slagit upp ögonen, så det var bara te å kliva upp och fixa kaffepannan. Medans jag avnjuter kaffet funderar jag vad jag ska hinna med i daga.

Jag börjar putsa fönster i köket, medans jag gör det kommer jag på att jag ska ju måla fösterbrädorna. Jag putsar färdigt ett fönster, går sedan ut för att måla, är ju bättre å börja måla och putsa fönster däremellan, då färgen torkar.

När det är färdigmålat har gubben vaknat och då är det dax att göra sig i ordning för att åka till Citty Gross och storhandla.

Det är skönt att ha gjort storhandlingen men jag vet av erfarenhet att detta tar tid och oftast så bromsar den upp den rdan uppbygda energin jag hade. Vi var även in på Biltema och Jula.

Vid hemfärd fick vi ta ett extra varv i rondellen för jag kom på att jag skulle ha en ny grind på Barnens Hus. Har två grindar i huset för att kunna stänga ut hundarna när det är lerkladd ute. Den första köpte jag på IKEA för ca 500 spänn. Men fy vilken värdelös grind, krånklig att stänga och när tålamodet tryter på grinden och man tar i lite mer än vad som är behövligt ramlar det delar av den. Har svurit över denna grind något år, men inte gjort något åt den...

Den andra grinden jag äger är köpt på Barnens hus för 199kr och är enkel och så fäller man upp den så man knappt märker att den finns där. Så nu har jag bara braiga grindar :)))

Väl hemma var det ju dax att plocka upp alla varor, vilket är mindre kul. Hundarna hängde med vid urplockningen och det beror på att de är så bortskämda och får alltid något när vi vart å hanlat, denna gång blev det en igelkott åt Jappe, en jätte tennisboll åt Kelly och ett teddyben åt Jack, ja katterna fick lite kattgodis dom oxå.

Efter detta hade mina batterier blivit urladdade så jag flöt omkring och gjorde mest ingen ting, varmt å kvaft var det, så fort man röde sig blev man sjöblöt.

Husse tog ett sista dopp i poolen, då tyckte jag att det kunde väl hundarna få göra oxå, då vattnet ändå skulle tömmas. Först var det Jappes tur, han lekte med sin igelkott och njöt av detta, sen var det Kellys tur och hon tyckte detta badandet var lite underligt, hon såg lite konfunderad ut. Genom att det var så kvaft ute så tyckte ju jag att det skulle vara bra även för Jack att svalka sig så husse fick hämta honom och lyfta i honom, men det blidde årets snabbaste dopp, han HATAR vaten. HAde ju även sälskap av Monica, efter en stund kommer Meja smygandes å inte kunde vi ju låta henne komma undan utan bad... JA inte helt enkelt att få i en leonberger i en pool med höga kanter om de inte hoppar frivilligt. Men jag å Monica vi kan vi, så i kom hon, men även Meja såg inte så jätteroad ut,  nu kom problemet hur får vi ur henne, hon ville inte hoppa självmat och varken jag eller Monica var sugen att hoppa i plurret, efter lite lockande så tar Meja sig ur på egen hand....

Sen var det dax att göra sig i ordning för att åka till syrran och få mat. Det bjöds på grillat :) Kortspel blev det oxå. Sent blev det oxå kom hem strax efter ett, men lika denna natt superdupertrött, men svårt att somna.....


Söndag: vaknar av att Kelly kommer å pussar på mig, känner att jag orkar inte, trött, vill sova, tydligen vill hon något för hon väcker även husse...

Prexis som jag trodde ville hon något, hon ville bara tala om att hon bajsat inne :/ fast dörren står öppen :-S Husse säger åt mig att lägga mig igen så fixar han det hela. Jag somna om!!! näe funkar inte...å klockan är halv sju....


Om batterierna blir laddad av kaffet så ska jag måla på fönsterbrädorna en sväng till idag. Troligt vis så kommer det att bli en tripp till Borlänge idag. Gubben är i behov av en ny bil, så vi åker nog å tittar på en i dag. Ja det kan ju vara kul med en utflykt, men här försvinner ytterligare timmar för mina planer.

Ja, ja... jag blir väl pansionär nån gång jag oxå :))))


Ha en underbar dag.....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards