Alla inlägg under juli 2010

Av annica johansson - 21 juli 2010 19:22

Stamtavla

Lejonkullen Punkt Se Da rocha

Född: 2010-01-29 Kl: 21.05

 Föräldrar:

e. Club Jugendsiger, SV09, SEUCH, Altonastigens Kaiser

u. Vallonbygdens Absolut Raspberri

Denna underbara tik är jag fodervärd åt. Vidare info finns på

 http://lejonkullen.se

 

------------------------------------------------------------ 

 

Husse kallar mig för vattenbuffeln. Visst kan jag hålla med om det, jag älskar vatten, både att bada i och så fort matte eller någon byter vatten i de tre skålarna är jag där å slafsar i dem alla, så härligt när vattnet forsar ur min mun. Matte kan nog intyga benämningen vattenbuffel, efter att vi varit i stugan, där det fanns hur mycket vatten som helst. Det var så härligt att simma i vassen och känna hur vasstråna killade på tassarna…

 

  

 

Tonåringen i huset trivs också med mig, han passar mig om dagarna när matte och husse jobbar. Han säger hela tiden att jag är så lugn och gör ingenting. Alltså är jag den perfekta tonårsvalpen…

 

 

  

För matte är jag världens goaste, gulligaste, finaste och lyhörda valp. Ja lite mallig blir jag ju över mattes beröm, men är man en tjusig tjej så är man. Matte säger att jag är väldigt lättlärd, det kan jag hålla med om till viss del, vist jag gör som matte säger, men ibland blir jag lite obstinat och vill inte lyssna, men matte får ju tänka på att jag fortfarande är valp…

 

  

När ingen ser på så knycker jag en å annan strumpa eller sko som jag smyger ut med och gnager lite på.

Jag har fått många vänner, det bodde redan två hundar i huset som tagit väl hand om mig och försöker fostra mig. Vi busar och slappar tillsammans om dagarna. Även husets katter har accepterat mig, till en början tyckte jag de var otäcka saker men nu har vi blivit vänner. Det bor även nått som matte kallar för kanin, men leonberger som jag är så har jag inte riktigt fattat vad det är. Har även fått andra hundkompisar, jag tog med dom till Holmsveden när vi for dit, det är Meja, hon är leonberger prexis som jag och en himla kulig tax somm jag så gärna leker med, han heter Walle.

  

 

 

Av annica johansson - 21 juli 2010 19:00

Efter middagen var det dax för att ta tag i städningen. Började dammsuga, Jappe som normalt går och lägger sig vid sådana aktiviteter, bara förföljer mig å ser allmänt olycklig å ängslig ut. Jag funderar då om det är något med de andra hundarna där ute, stänger av dammsugaren och går ut, näe...de ligger så fint. Startar dammsugaren, Jappe fortfarande efter, ja ibland händer det att han vill att jag ska skjuta iväg hans boll med munstycket, han har lämnat en boll på golvet och jag skickar iväg den, men han bara blänger vidare. Hummm varför beter han sig så här, jag ber honom gång på gång att lägga sig, men inget gehör..

Tankarna far, kan det ha börjat åska, har ju vart lite kvalmit idag, stänger av går ut å kollar, näee ingen åska å de övriga sover, men Jappe fortsätter förfölja mig med den sorgsna/uppgivna minen????? Ja ja jag dammsuger vidare, tankarna far omkring, kan det va så att han tycker matte är totalt galen som dammsuger, räknar ut att jag inte hållt i en dammsugare på 4 veckor, åkte ju på ryggskott och efter det så är det gubben som fått förtroendet över den. Det kan även vara det att när det städas i stugan på det viset brukar det betyda hemfärd. Det Jappe inte vet är att han ska vara kvar ytterligare en vecka. Jag brukar kunna läsa av mina djur bra annars men detta var en liten nöt för mig....


Efter dammsugningen dröp jag av svett. Kläderna for av å jag kastade mig i sjön, låg å plaskade och tyckte det var helt underbart skönt, här skulle jag kunna ligga hela kvällen, men men upp å torka golven och tänker att sen ska jag ner å bada på riktigt!!! Sagt å gjort, kastade mig i plurret, ligger på rygg å plaskar så Kelly nästan hoppar i av lycka över så mycke stänk. Då jag registrera något i ögonvrån, jag fokuserar på detta...detta har två svart/grå ruttnande ögon, men vassa tänder och slamser som böljar runt om, Nu snackar vi PANIK, har nog aldrig tagit mig upp på bryggan så snabbt huuua....

Tar en närmare titt när jag kommit på fötterna och andas normalt. Någon har rensat en gädda och lyckats hållt simblåsan hel, så den flöt omkring, är nog slutbadat för nojiga mig för denna gång i Härnebosjön.


Av annica johansson - 21 juli 2010 13:51

Hade en bra morgon då jag fick sova till kl 09  


Var till Stråtjära och inhandlade lite förnödigheter som fikabröd och hundgodis och kaffe förstås, går åt mycke kaffe när man är i paradiset   


Fikade med sällskap av hundarna som inte tackade nej till lite kakor å bullar.  

Blev en ekstund efter fikat, men vädret är varmt å klibbigt, så hundarna orkade inte så mycket. Jag passade då på att kratta ihop allt hundhår som jag haft nöjet att kammat ur voffisarn.


Tror nog skogens ekorrar & småfåglar blir glada, nu har de hur mycket som helst de kan boa med   Ja vad gör maninte för dessa djur, tama som vilda...


Har även plockat och försökt fått någon ordning på stugans innanmäte. Har nu bara golven kvar, men man ska väl inte förta sig på sin semester. Får ju inte glömma bort att ta den dagliga siestan

  

     

Av annica johansson - 21 juli 2010 09:27


Idag tog vi sovmorgon. Vart dock väckt kl 5 att Meja ville ut, man kan ju tycka  att det är Kelly som är valp som vill ut tidigt, men hon håller sig så bra. Jag var trött och somnade faktiskt om och blev väckt kl 9   


Lite gråväder idag här i Holmsveden, men det är varmt å skönt

I dag ska jag åka iväg å handla, städa och kratta ihop allt hundhår som ligger som en matta här i skogen   


  


En annan sak jag tängt på. Det finn inge mygg eller fästingar här, inte på hela veckan , nån enstaka mygg, brukar va gott om dom här har dom dött av värmeslag eller? Lika så med fästingar förra gången jag var upp så plockade jag massor på hundarna å inte en enda nu. Har dock gjort eget fästingmedel, men det har jag inte haft på dom sen i helgen och de badar såå det borde ha försvunnit.

Ja nu ska jag ju inte klaga på det, utan vara glad över detta. Har dock aldrig vart med om att dessa plågodjur lyser med sin frånvaro.


Av annica johansson - 20 juli 2010 20:04

HUNDARNA

  

I ordningsföljg uppifrån: Jappe, Jack & Kelly.


KATTER

     

Har tyvärr inte alla katter saamlad på samma bild, denna får duga till den närmare pressentationen av katterna.

Stina, Sigge, Emil(död) och Kalle. De som saknas på bild är Bill& Bull.


KANINEN

  

Tigger.


Ska fixa en närmare presentation på djuren sen.

Av annica johansson - 20 juli 2010 19:23

Jaha...

har haft funderingar om en blogg, där jag kan dela med mig av mitt djurintresse och livet med mina djur.


Jag har tre hundar, en på foder, fyra katter och en kanin.


Tanken är att använda mig av bloggen som en dagbok, tankar brukar inte hänga ihop med verkligheten, men måste ju testa...


Stavning tänker jag inte lägga nån energi på, ni får ta det som det är.



Se hela bilden

Ja då provar jag vingarna så får vi se vad det blir   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards