Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Vilken dag...

Av annica johansson - 30 juli 2010 20:30

Vaknade redan vid halv sju, utav mig själv   Det kändes riktigt bra, genom att jag hade planer på att ha en bakdag, då är det skönt att få komma igång...


Först blidde det en sockerkaka


  

Lika fin och stor som den förra....


Under tiden den var i ugnen förberedde jag bulldegen.


  

Det blidde pistagebullar. Har aldrig bakat sådanna, men dom blev supergoda. Recept finns på FB. Kan rekomendera att ta mer pistagenötter än vad som står i receptet.


Under tiden dom jäste å hade sig fixade jag en kakdeg. Gjorde en vanlig mördeg som jag blandade i hasselnötsmassa...


  

Dessa kommer att bli mina favo kakor, himelskt goda   


Efter detta tyckte jag det var läge å baka något nyttigt, så jag degade ihop en långpannebröd oxå...


  


Vad det är roligt att baka när det flyter på och allt lyckas. Kan lova jag var ganska trött när detta var klart..


Kelly fick naturligtvis provsmaka bakverken...


  

Hon tyckte det var så gott så jag tror det var nu hon lärde sig tigga på riktigt, tassen for upp på mig hela tiden....


Gubben, ungarna och de andra hundarna kom hem efter sin vistelse i stugan. Kelly blev sååå glad över att se sina kamrater igen, men de trökskallarna ville bara nosa igenom gården efter att sju olika hundar vart inne på deras revir   

Gubben min hade köpt en present till mig   


  

Ett silverhalsband, inte illa det heller :))


Jag tog mig en välförtjänt siesta...


Dukade sedan fram lite fika...


  

Smakade smaskens med nybakt å kopp   


Fick sedan det efterlängtade sms:et, att min kamera hade kommit. Kastade mig i bilen och for iväg å hämtade det. Kändes lite som jag  var barn igen och det var julafton    

Hundarna satt nedanför och såg lika ivriga ut som jag betedde mig, fast jag tror nog de trodde att jag hade mera kakor åt dom, för när jag visade dom kameran gick de iväg   


Jag fick ihop kameran och kunde knäppa något kort, men batteriet var ju inte fulladdat :( men har mycket läsning framför mig instruktionsboken består av 212 sidor    ja, ja ska nog gå bra det å, får ta en bit i taget...


Till kvälsmat blidde det en Studio 22 från Monroes så gott såååå...


Fick tydligen mer energi för gubben och jag bubbade bort lite bräder från husväggen. Planerar å gräva en pool åt hundarna, så jag tog fram trimmern och skulle bara trimma efter husväggen men det var ju så roligt så jag fortsatte..

   

Tänk om man kunde ha denna energi varje dag. 



 
 
Lena

Lena

31 juli 2010 10:17

Ja, vilken energi, vissst är det kul dom dagarna det blir så...synd att det inte är så ofta dom kommer.... Sockerkakan såg då grymt god ut... :)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

 
Johan

Johan

2 augusti 2010 07:24

Baka är kul. Fint smycke och fin blogg! :)

http://bakrecept.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards