Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av annica johansson - 14 augusti 2013 12:35

Ja idag har jag en ledig dag från jobbet. Ja vad gör man då jo man ställer klockan och kliver upp i ottan för att hinna ut och fånga det fina ljuset vid soluppgången......

Var ju lite si och så med tankarna om jag huvudtaget skulle angagera mig och gå upp men beslutet togs och tacksam för det nu, det var en vacker morgon med dimma och vackra droppar efter gårdagens regn. Nu kom jag väl iväg lite sent och solen varade väl bara ca en halvtimme, men å andra sidan så blev det inte så mycket kort knäpta, ja och ni som fotar vet ju hur kul det är att gå igenom alla :/ nu blev det rellativt enkelt....


                  


Spindelnät fanns det gott om.... alla har dom olika byggtekniker...

 

Runt och fint....

 

väldigt symetriskt...


 


Denna då? har den glömt att det skulle ha vart ett till strå för att få till det bra? :)

 

och denne hade ju ett strå i närheten men det måste vara en byggexpert för den fixade ju det ändå.... 


Som vanligt i byggbranchen så finns ju fuskbyggarna ;)


 


Vackra droppar....


           

************************


Ja solen den försvan så jag tog bilen och drog till skogs, kanske kunde man stöta på nått spånnande trots gråväder...


   

Mycket lingon i år, skogen lyser röd...


         

Blev lite glad att jag lyckades fånga denna vackra Rödhake bland alla grenar....


   

Vid åkert hemma satt tornfalken och såg almänt ledsen ut, är väl trött på regnet den å.  Synd på gråväder hade suttit fint med solstrålar på den......

   

Inte han jag fixa med några inställningar heller.... men men det är inte den vakra bilden som gör det det är upplevelsen jag har kvar i minnet som räknas i det långa loppet, en kanonbild är en bonus man får ibland :)


Vid hemkomst blev det lite frukost och tillbaka i sängen och jag fick sova någon timme, så skönt. Åska och regn välkommnade mig då jag kom upp :( Vad det ska bli för väder resten av dagen ja det är svårt att säga, beror lite åt vilket håll man tittar. Jämngrått åt ett, ganska soligt åt ett annat och sen har jag ett mellanfönster där det är en blandning.....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards