Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Dan före dan....

Av annica johansson - 7 oktober 2012 07:41

Ja idag har vi äntligen anlänt till dagen före. En dag min hjärna kommer att gå i spinn. För imorgon är det ju dax för älgjakten och jag ska vara med. Har längtat sjukt efter den dagen. Ska bli så spännande och underbart att få spendera två dagar i skogen och med trevligt sällskap :)


Är dock lite orolig att jag inte kommer att kunna sova i natt, kommer nog att va alldeles för taggad för det, men det kommer ju att bli så bra ändå, varken så jag får sömn eller inte :)


Å mycket ska jag fixa å dona med i dag så morgondagen blir så bra den kan bli.

 Varma och bekväma kläder ska letas fram, sen är det ju fika väskan som är viktigast :p, kameran ska laddas å putsas. Ja kanske inte är så mycket, men jag vet ju hur förvirrad jag är å kommer ju att dubbelkolla allt 700 gånger innan jag är nöjd =) Sen hade jag tänkt att få någon ordning här i huset, med städning och så. Tror inte jag kommer att ha så mycket ork över för sånt efter dagarna i skogen. Tur i oturen så har jag ju även en semesterdag på onsdag, då det är meningen att jag ska på min vattengymnastik. Denna vecka är den inställd på grund av utbildning. Jag kan nog behöva den dagen att bara ta det lungt och vila min kropp och rygg :)

Känner jag min rygg rätt så kommer den inte att jubla över att sitta still så mycket under två dagar. Men det tar jag för jag kommer att må så bra själsligt att få vara med om detta äventyr.....


Hade ju planerat så bra denna dag, skulle bara vara hemma och fixa och dona, men är man förvirrad, senil och allmänt koko så går ju planer i stöpet. I veckan fick jag ju ett meddelande att sonens telefon var klar som vart på lagning. Ja dagen efter skulle jag ju in till Gävle på akupunktur så då skulle jag ju hämta ut den, praktiskt när man ändå åker förbi där, för så kul är det inte att sitta å åka åt det hållet. Men nu var det ju så att det hade ju totalt försvunnit från min hjärna. Så nu får jag sitta å åka in i dag i stället, har egentligen inte tid med det, men är huvudet dumt så blir det ofta dubbelarbete :/


Ja detta med min förvirring just nu hoppas jag att sköterskan på akupunkturen har rätt. Ja jag är ju inormalfall ganska virrig och senil av mig, men den sista tiden har det varit katastrofalt dålig. Jag får ständigt leta saker, jag glömmer det mesta som sägs och sånt som planeras in. Mycket frustrerande för en som vill ha lite koll och struktur i livet. Jag beklagade mig över detta för sköterskan. Hon berättade att det kan till en viss del ha att göra med akupungturen, hon berättade om fler som upplevt samma saker och andra "onormala" beteenden hos patienter som hade kommit i samband med denna behandling. Dessa beteenden hade avtagit en tid efter avslutat behandling. Det var mycket skönt att höra och jag hoppas innerligt att det är på grund av behandlingen. 


nepp nu är det slutsvamlat för denna gång.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards