Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Tierps arena...:(

Av annica johansson - 6 oktober 2012 16:14

Vilken flopp det blev.....

 

Hört så gott om denna maskinexpo, STORT och MYCKET att se och i år skulle de ha utökat med jakt och fiske! Ja nu är väl jag inte så värstans mycket för maskiner, men vist kul å titta på fina blänkande maskiner ja det kan jag tycka kan vara nått. I år följde jag med dels för att ja det kan ju vara kul sen var det ju jakt och fiske delen som lockade mig mest....


 

Med stor förväntan på dagen bar det av....


Väl framme så skulle de ha 150spänn/person i inträde, redan här tyckte jag det var lite dyrt faktiskt....

På väg till parkeringen på de öppna fälten står några ensamma maskiner i arbete, de känns lite malplacerad där i utkanten...


Väl på området så blir jag genast lite misstänksam. Lite huller om buller står det lite maskiner ingen struktur alls...

   

ja, ja, vi lunkar väl på då så kanske vi kommer till det STORA och mängden alla pratat om, men hur många varv vi än tar så finns det inge mer att se :/


   

å fanns ju heller inte så mycket att fota på heller :(


Vi börjar dra oss mot infarten där det dock såg ut att hända nått...



   

Ja denna sorteringskopa skulle jag vilja ha :) Tror även föraren blev glad över att jag visade ett intresse för den. Kan ju inte säga att det var mycket folk heller. Var nästan så man blev folkskygg å ändå var det nn som sa att så här mycket folk hade det inte vart på hela mässtiden :/


 


             

Sånt här skulle det ha vart mer av, uppvisning av maskiner i arbete. Tydligen hade det varit mycket sånt förra året...


Ja flygplanen som kom var ju en ljuspunkt under denna stund... =)

     


Monica bjöd även på gofika. Ja vi hade ju tänkt att spendera en stor del av dagen här å Monica hade varit förutseende å packat med ficka :)


Ja å den utlovade utökningen med jakt och fiske fans då rakt inte! Hur fan kan man utlova saker å sen inte ha det.... Säger som Monica om denna dag "Hade hänt mer om jag vart hemma å gjort ingenting" =)


Ja inte tror jag att dom får tebax mig till det stället nå mer heller, så besviken så.....


Åkte hem å städade åt kaninerna i stället. Å ser fram emot kvällens grillning med grannarna....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards