Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Ris och ros

Av annica johansson - 24 februari 2013 15:43

Ja i morse satt jag här som vanligt och var alämnt less på det mesta och det som tyngde mig mest var att den där utlovade   fortfarande lös med sin frånvaro. Endast en grå himel kunde man skåda. Ja mitt humör de senaste veckorna har ju inte varit på topp (nikotinbrist)......


Men jag beslöt att ta en ordentlig promenad med hundarna, sagt och gjort så packade jag fikaväskan och beslöt att jag skulle gå till Tärnan och njuta av fikat där och bara insupa skogens tysnad.....


Var ju lite på vinst och förlust jag valde detta mål, inte alltid den vägen är plogad, men vadå är man grinig så tycker man väl att fixar väl jag ändå att pulsa de sista km. Preparerade Kellys tassar med ett medel som gör att inte tösnö fasnar i pälsen.


Japp vi stegade iväg med bestämda steg......


 

En nyfiken kaja spanade på oss medans vi gick där efter vägen....


 

Jag märker efter en stund att snön fastnar iaf i Kellys päls   men för att ge lite ros så har jag lyckats med impregneringen under tassarna iaf, så jag behöver bara ta bort snögubbarna på benen. Ni som har långhåriga hundar vet ju att det inte BARA att ta bort....tålamodet tryter och inte blir det enklare av att Jack vägra nästan att stå still, vi är ju ute å går då ska man väl inte va still tycker han då...... ja, ja humöret tryter mer och mer, börjar ju fundera varför jag gav mig iväg. Men mellan humörsvägningarna är det ju underbart med frisk luft och motion....


Kommer upp till tärnvägen och som befarat så är den oplogad   Är dock bara de sista söandet så det är ju inte meterdjup pulssnö men med Kellys tassar då som ser ut som snögubbar för tredje gången, känns det inte som ett alternativ att pulsa den vägen.... Ja ja får väl gå upp till ysjön och vända då, men strax för så hade jag sett folk gå den vägen och jag var ju väldigt sugen att släppa mina lös. Jag började dock gå, men jag morrade mer och mer. Sen tvärnitade jag och ringde gubben och han fick rycka ut ....


 

Sax och impregneringen åt Kelly, medans kunde jag sätta mig och andas och avnjuta en kopp kaffe   


Å det bästa av allt han hade med sig var ju....

 

Plogis!!!!!     


Jaaaa till Tärnan vi började vår färd, nu var jag trött och hungrig.... Hundarna överlycklig när jag väl fick släppa dom lös...


   


Inte lätt och va en klumpig leonberger heller. Hon lägger sig och rullar uppe på kullen men det slutar med att hon ramlar ner   


   

                      

Inte ofta jag stöt på så här tydliga harspår...


 

Smakade underbart med fika efter denna färd som visade sig vara 8,5 km enkel resa...


 

Ja lite tuggpnnar var nerpackad åt hundarna oxå....

 


Kelly njuter av rasten, hon var lite trött hon oxå och lite extra jobbigt hade det varit för henne då hon burit på en massa snögubbar oxå efter vägen.....


Var otroligt rogivande att sitta där på bänken och bara vara, lysna på tyssnaden och en och annan fågel som kvittrade...



Sen var det dags att bege sig hemmåt igen....

     

Ibland är det svårt att se skogen för alla träden....


   

Hoppas de bara har sommarredskap i den ladan ....


         

Grått och trist hde vädret varit de 3,5 timmarna jag vart ute, stängde grinden hemma så kom solen...ööööö   


           

Trötta Jack....


   

Kelly trötter hon oxå....


Blev ju en underbar promenad trots att det var lite saker som bråkade med mig i början....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards