Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Nöff nöff

Av annica johansson - 11 februari 2013 20:09

Ja om det är svininfluensa eller nån annan lär ju bli osagt och inte spelar det väl heller någon roll vad den heter heller. Ett som är säkert den har inte på nå vis varit en trevlig gäst.  Den kom som en blixt från en klar himel. Vaknade och kände mig rasslig i halsen, for till jobbet, det börjar värka i kroppen, den kännslan bara ökar och ökar ju längre dagen går, men jag biter ihop och jobbar på, ganska pigg i hjärnan ändå, men inser efter lunchen att detta funkar inte, har degat ihop ordentligt, tar temoen den visar på 38,5. Bara att åka hem. Väl hemma och hundar vart ut och katter fått mat kryper i säng och på en halvtimme/timme har tempen nått 40 grader.


Ja alvedon proppar jag i mig med jämna mellanrum, får endast ner febern till 38,5, fruktansvärt drygt är det och värken och smärtan i kroppen får jag heller inte bort, bara å önska att man får somna av mellan varven, men inte lätt när man skriker av smärta bara man vrider lite på sig och hjärnan den känns som den ska koka. Har vetekudden kyld men tar liksom en minut så lär jag vända på den för att få lite kyla...


Ja nu är den värsta pinan av det över iaf. Från lördag em och fram till måndag morgon har jag inte fått behållt det jag ätit, fått sprungit på toa kanska omgående efter matintag. Vet inte om detta har med influensan att göra, inget jag hittar nå info om iaf, men alla reagerar vi ju olika på saker å ting. För inte kan jag väl haft tur/otur att haft magsjuka på samma gång????


Idag (måndag) har jag fått behållt de jag ätit och jag känner att lite ork kommer krypandes tebax, dock har febern inte velat lämna mig helt ännu, en nu är det lite mer normalt, med mina febertoppar och nu stiger jag inte över 38 utan håller mig där under. Hoppas detta är slutet på denna sjuka för aldrig har jag varit så klen och orkeslös, vet att på fredagskvällen skulle jag ta mig en korv med bröd men kunde inte klämma ut ketchupen ens så klen var jag...


Å jag som skulle vara frisk under 2013.....


Fast kroppen kanske är i chocktillstånd ännu.

Först så slutar jag röka och rensar ur kroppen och sedan börjar jag att träna 2 gånnger i veckan...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards