Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Tragiskt..... VARNING otäcka bilder

Av annica johansson - 20 november 2012 13:39

Ja detta inlägg är tragisgt.....


Lägger även in en varning för bilderna på slutet av inlägget, gillar man inte se döda djur så ska man inte kolla...


I början av oktober eller närmare den 8-9 var jag med på årets älgjakt.



En av hundförarna sprang på en älgtjur som gått ner sig i en bäck och oturligt nog så på helt fel ställe, ett djupt och dyigt område....


    

Jag å min jaktkopis var dit och tittade på den och det var med sorg i hjärtat när man insåg vilken plågsam död den gått till mötes :(


Vi räknade ut att den hade varit död i minst 2 veckor. Vad hade hänt den??? en tillsynes ung och fin tjur. Tänk vad den stackarn har fått kämpat och kämpat för att tagit sig upp och till slut gett upp och bara invänta döden. Naturen är hård men detta tyckte jag var så grymt mot detta djur :(


 

Efter älgjakten var några ur laget dit och drog upp den ur hålet och frågorna bara växer angående tjurens öde...


 

Man kan tydligt se att ena bakbenet är helt av, inga andra synliga skador :( 

Tänk er den smärtan att med detta ben försöka ta sig upp i ett dyhål som bara viker sig under en :((((


Har den fått benet avsparkat under brunsten??? kan det verkligen bli sån skada av en spark från en rival???


Trafikolycka??? Har personen anmält en påkörning? för inte kan man missa det??? Ett eftersök borde ju funka, måste ha varit mycket blod???


Hur som så känner jag så för denna tjur mår nästan illa av att tänka på dess lidande den utstått....
























 
 
sellwins skönhetsblogg

sellwins skönhetsblogg

20 november 2012 15:24

Usch vad hemskt =/

http://www.sellwin.se

 
Lena

Lena

31 december 2012 12:17


Gott Nytt År!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards