Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Långt mellan varven

Av annica johansson - 15 juni 2012 08:54

Ja inte är jag så flitig här på bloggen prexis, men men....


Går fortfarande sjukskriven för nacken och kommer så att förbli några veckor till. Vilket innebär att det blir ingen semester i år :(


Har ännu inte fått svar från Magnetröntgen som gjordes i lördags. Ska dock kontakta smärtmotagningen i dag, så liten förhoppning att svaret är klart har jag :) Måste ringa dom och prata lite om mina medeciner, för nu funkar inget :( När jag ska sova får jag välja mellan att försöka sova med en enorm smärta i nacken eller att må så illa att jag vill kräkas. Tror magen strejkar mot alla tabletter :(


Men jag ser dock en ljusning i det hela. Har stunder varje dag nu där jag kan vara smärtfri en timme :))) Huvudvärken jag lidit av ett par veckor är oxå på väg att ge med sig, de övningar jag fått av sjukgymnasten har hjälpt :))) Det finns en muskelrosett i nacken som, oftast vid långvarig försiktighet med nacken, blir oaktiverad och skapar denna huvudvärk. Men nu är det slut på vilan för dom musklerna....


Är det inte det ena så är det det andra =))


***************


I tisdags var gubben och jag till Järvzoo. Jag bara älskar att gå där och titta på djuren. Vargarna är ju min favorit. Hade tur för på hemsidan deras står det att det är matning av rovdjuren på lördagar, men nu när det fortfarande var säsong för skolor och så så var det matning varje dag. Glad blev jag för det blir ju lite enklare att se dom och de kommer på nära håll. Stora förväntningar hade jag på matningen. Var ju där i vintras med fotokursen och det var så häftigt att se samspelet och herarkin i flocken när maten delades ut. Man kunde tydligt studera deras flockbeteende, mycket intressant....


Nu blev det ju dock inte så, genom att de får mat varje dag så var det ju ingen större rusning på maten, de var väl inte så hungriga. Men en rolig och intresant sak hände. Alfa honan hade valpar, när kl närmade sig matdax så föste hon in dom i lyan. Hela flocken samlade sig för att få sin mat, när plötsligt en av valparna skriker till, gjorde sig säkert illa på nått. Poff sa så var hela flocken borta vid valparna. En fantastisk syn att alla gick till undsättning och månade om valparna :)) Efter en stund börjar vargarna komma tebax till matplatsen men det var en orolig flock som hela tiden lyssnade och spanade mot den plats valparna var på, några av dom kom aldrig fram och åt utan stannade och tog hand om valparna :)))


Här kan ni se foton från denna underbara dag.... http://annica882.jalbum.net/




******************


I dag är det fredag och vädret är som det är, grått och 15 grader bara. Skulle ju inte var helt fel att sommaren kom......


I dag ska jag in till sjukgymnasten och han kommer nog att bli glad över att jag har lite positiva skaer att komma med i dag :)


Efter det ska jag hämta hem Alex, ett minifirande blir det av honom som gått ut nian i tisdags.


Till kvällen blir det till att fira svärfar och han s sambo de har i dag 145års kalas :)))


******


Tog en mini fotorunda hemma här i går kväll...


               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards