Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Å vad underbart....

Av annica johansson - 26 augusti 2011 19:09

Att strosa i skogen, en hel vecka har jag vart ifrån skogen och konstaterade i dag att jag nog inte skulle överleva utan den =)

   Minns även  när jag var liten då jag spenderade mycket av min lektid i skogen.  Har ju alltid hävt att jag var en bortbyting och undrar nog om inte mor hittade mig i skogen och att jag egentligen tillhör trollen =)


   Sådan matte sådan hund heter det ju. Här är det ju Kelly med sin skogsglada min :)


   Jack ruskar på sig så öronen lägger sig, så söt  


   Här tror Kelly att hon inte syns   hon smyger på Jack som lungt traskar förbi....    Liten vila måste tas efter allt race i skogen...


       Blir lite sugen på lingonsylt när jag ser dessa :P


       Ser ni den lilla solen bland barren?


   Att svalka sig i sanden är heller inte så tokigt. Kelly däremot har hittat nått. Jag tänker en tygtrasa här i skogen? för hon tar upp och ruskar den.....


Efter några rusk å jag kommer närmare möts jag av en stank utan dess like....

   Det är en inälvsbit från något djur som legat å gonat till sig i värmen. Jack ser ju ut å ha storknat av, av lukten :)))



   När jag kommer hem å kör upp på gården står gubben där så lägligt, var bara å parkera vid tvätomaten :)


Fler bilder finns på:

http://annica882.jalbum.net/Hundpromenader/#

förvånansvärt så blev det inte lika mycket fotande som det brukar, men känns skönt det å :)

*****************************************

När bilen hade blivit tvättad åkte jag till ICA för att hämta hem parfymen jag beställt :)

Den luktar så juvligt :))


Mindre kul var bilfärden ner till ica :/ I en kurva möter jag en backande bil!!!! Hur i  hela friden tänker man när man backar på vägen i en skarp kurva, tur jag var med, men det var inte mycket som skiljde oss åt, grrrrrr

Hoppas denna lärde sig nått av det hela..... 


Näe dax å försöka få någon ordning på mig och huset, kanske...

I morgon blir det till att leka pang pang i vilda wästern.....

 
 
Maria H

Maria H

26 augusti 2011 19:33

Jag kan inte heller leva utan skogen...får abstinens om det går mer än ett par dagar mellan turerna..

j-vla snille som backade i kurvan då..??

Ha det gott!

http://mariacreadiem.blogspot.com

annica johansson

26 augusti 2011 20:35

Tur det finns fler :)))

Ja du, det ska jag fråga personen i fråga om jag träffar den, vet ju vem det är :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards